Biuletyn Informacji Publicznej

MLEKO Z KLASĄ

Rok szk.2017/2018Drukuj

• 05/08/2017

Uczniów i Rodziców  serdecznie zapraszamy na uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018,

które odbędzie się 4 września 2017r. (poniedziałek) o godzinie 9.00 w budynku szkoły.

Uroczystość poprzedzi Msza św. odprawiona o godz.8.00 w kościele parafialnym

STYPENDIUM SZKOLNEDrukuj

• 23/08/2017

Stypendia szkolne, że wnioski  o przyznanie  stypendium  szkolnego  należy składać w  Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Terespolu, ul. Wojska Polskiego 47 w terminie od dnia 01.09.2017 r. do dnia 15.09.2017 r., a w przypadku słuchaczy kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych do dnia 15 października 2017 r.
Druki wniosków można pobrać bezpośrednio w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Terespolu lub ze strony www.gopsterespol.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6 w zakładce: DOKUMENTY -> Stypendia szkolne.
Informacje na temat zasad otrzymania stypendium oraz składania wniosków można uzyskać pod numerem telefonu  83 375 37 48. Osoba do kontaktu: B. Chwesiuk.
Warunkiem otrzymania stypendium jest uzyskanie dochodu netto w miesiącu poprzedzającym składanie wniosku nie przekraczającego 514,00 zł miesięcznie na jednego członka rodziny.

V LETNI FESTIWAL BIEGÓW WROTA WOLNOŚCIDrukuj

6 - latki    „ Kocham dobrego Boga” Autorzy: red. E. Osewska, ks. J. Stala

SZKOŁA PODSTAWOWA

Klasa                           Tytuł, autorzy
     Podręcznik: „Żyjemy w Bożym świecie. ” Redakcja: ks. dr K. Mielnicki, E. Kondrak
II     Podręcznik: „ Idziemy do Jezusa”. Redakcja: ks. dr J. Czerkawski, E. Kondrak
III    Podręcznik: „ Jezus jest z nami”.  Redakcja: ks. dr J. Czerkawski, E. Kondrak  + zeszyt ćwiczeń
IV    Podręcznik: „Miejsca pełne BOGActw”. Redakcja: ks. dr K. Mielnicki, E. Kondrak, B. Nosek
       + zeszyt ćwiczeń -  autorzy: E. Kondrak, E.Parszewska
V    Podręcznik: „Spotkania uBOGAcające”. Redakcja: ks. dr K. Mielnicki, E. Kondrak, E. Parszewska
      + zeszyt ćwiczeń - autorzy: J. Konat, E. Kondrak, E.Parszewska
VI    Podręcznik: „Tajemnice BOGAtego życia”. Redakcja: ks. dr Mielnicki, E. Kondrak, E. Parszewska
      + zeszyt ćwiczeń -  autorzy: E. Kondrak, E.Parszewska, A. Sętorek
VII    Podręcznik: „Błogosławieni, którzy szukają Jezusa”
        Redakcja: ks. dr K. Mielnicki, E. Kondrak, E. Parszewska

J. rosyjski

Klasa                        Tytuł, autorzy
IV    Beata Gawęcka-Aichel, Anna Železik „STUPIENI”. JĘZYK ROSYJSKI. KLASA 4. PODRĘCZNIK. (Z CD AUDIO)
V     Beata Gawęcka-Aichel, Anna Železik  „STUPIENI”. JĘZYK ROSYJSKI. PODRĘCZNIK. KLASA 5. (Z CD AUDIO)
VI    Beata Gawęcka-Aichel, Anna Železik „STUPIENI”. JĘZYK ROSYJSKI. PODRĘCZNIK. KLASA 6 (Z CD AUDIO)

Zdrowo na sportowo :)Drukuj

• 26/06/2017

RAJD ROWEROWY

Obrazy newsów: rowerowy.jpg

Dnia 20.06.2016 r. członkowie Samorządu Uczniowskiego stawili się w szkole swoimi jednośladami by po godz.8:00 wyruszyć na rajd rowerowy. Uczniowie klasy IVA i IVB byli uczestnikami rajdu po raz pierwszy, ponieważ niedawno zdali egzamin na kartę rowerową. Informacji na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym udzielił pan dzielnicowy J. Drygulski, który w tym dniu gościł w naszej szkole. Najpierw opiekunowie SU sprawdzili listę obecności, zebrali zgody rodziców, karty rowerowe i przeczytali regulamin rajdu. Następnie sprawdzili stan techniczny rowerów. O godz. 8:15 całą grupą wyruszyliśmy w drogę – Małaszewicze, Kobylany, Terespol. Trasa była bezpieczna ponieważ poruszaliśmy się po ścieżkach rowerowych. Po 45 min byliśmy już na terenie kąpieliska w Kobylanach gdzie byliśmy świadkami otwarcia wystawy poświęconej jednemu z bohaterów obrony Twierdzy Brześć, zwiedzaliśmy muzeum, jedliśmy śniadanie na plaży i podziwialiśmy wspaniałe widoki wokół akwenu wodnego. Po godz. 10:00 dotarliśmy do GCK w Kobylanach. Tam zostaliśmy ciepło przyjęci przez P. Magdalenę Romaniuk, która oprowadziła nas po Urzędzie Gminy, gminnej bibliotece oraz zapoznała z wakacyjną ofertą GCK. Dziewczynki z kl. IV założyły karty biblioteczne i wypożyczyły książki na wakacje. Następnie udaliśmy się do restauracji „Galeria Smaków” w Terespolu na smaczny obiad. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do lodziarni na pyszne lody. Około godz. 14:00 wróciliśmy do domu cali i zdrowi. Już nie możemy się doczekać następnego rajdu! – często powtarzali uczniowie kl. IVA i IVB.

Obrazy newsów: rower1.jpg

Akcja ekologicznaDrukuj

• 26/06/2017

Obrazy newsów: telef.jpg

Już po raz drugi nasza szkoła bardzo aktywnie włączyła się do akcji zbiórki  zużytych telefonów komórkowych. Tym razem w związku z „Dniem Ziemi” uczniowie wzięli udział w kolejnej edycji ogólnopolskiej akcji ekologicznej pod hasłem:

„ODDAJ ZUŻYTY  TELEFON KOMÓRKOWY, ODBIERZ NOWY APARAT FOTOGRAFICZNY

Celem akcji było promowanie postaw ekologicznych w społeczeństwie, szczególnie wśród ludzi młodych oraz zbiórka zużytych  telefonów komórkowych, które stanowią ogromne zagrożenie dla naszego  środowiska naturalnego, ponieważ zawierają metale ciężkie takie jak np. kadm i ołów. Wyrzucone telefony komórkowe mogą również zatruć znaczne ilości wody i gleby. Ponadto za udział w akcji przewidziane są cenne nagrody, których wartości zależą od ilości zebranych telefonów w kilogramach.

Uczniom kl. II-VI, rodzicom oraz nauczycielom Zespołu Szkół im. Kornela Makuszyńskiego w Małaszewiczach udało się zebrać 5 kg telefonów.

Dziękujemy za włączenie się w akcję i z niecierpliwością czekamy na ogłoszenie wyników konkursu.

WYCIECZKA 12-14.06.2017Drukuj

• 19/06/2017

WYCIECZKA NA ROZTOCZE

Dzień I – 12 czerwca

W drogę wyruszyliśmy o godzinie siódmej rano. Na godzinę 11:00 dotarliśmy do Zamościa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Ogrodzie Zoologicznym im. Stefana Milera. Na początku uczestniczyliśmy w zajęciach przyrodniczych „Odlotowi mieszkańcy ZOO”. Podczas dwugodzinnych warsztatów poznaliśmy różnorodność biologiczną latających mieszkańców ZOO, rozpoznawaliśmy gatunki ptaków na podstawie piór, a później wybraliśmy się na spacer, odwiedzając między innymi: małpiarnię, motylarnię, woliery ptaków, na wybiegi zebr, antylop, dzików. Po krótkiej przerwie na zakup pamiątek udaliśmy się na Rynek Wielki w Zamościu. Z rynku poszliśmy z przewodnikiem do katedry zaprojektowanej przez Bernardo Morando,a ufundowanej przez Jana Zamoyskiego. Następnie podziwialiśmy fortyfikacje (tutaj odważni ćwiczyli strzelanie z łuku) oraz Rynek Wodny z fontanną. Na koniec wróciliśmy na Rynek Wielki, aby oglądać zabytkowe kamienice i Ratusz z wachlarzowymi schodami. Nieco strudzeni usiedliśmy pod parasolami (padał niewielki deszczyk) zajadając lody i gofry.

Późnym popołudniem dotarliśmy do Krasnobrodu. Tu zakwaterowaliśmy się w Ośrodku Wypoczynkowym ANNA. Najbardziej wytrwali wieczorem wybrali się na spacer nad zalew.

Dzień II – 13 czerwca

Wycieczkową trasę rozpoczęliśmy o godzinie dziewiątej od zwiedzania  Krasnobrodu. Tu odwiedziliśmy Kościół Nawiedzenia NMP z zespołem klasztornym, Muzeum Wsi Krasnobrodzkiej, Muzeum Wieńców Dożynkowych i Ptaszarnię. Następnie autokarem przemieściliśmy się do Kaplicy na Wodzie zwanej Kaplicą Objawień, pod którą bije cudowne źródełko, gdzie zaczerpnęliśmy wody o uzdrawiających właściwościach. Kolejną atrakcją było podziwianie Krasnobrodu z wieży widokowej usytuowanej w kamieniołomie.Kilkanaście kilometrów dalej odwiedziliśmy dwa rezerwaty przyrody: Czatowe Pole i Szumy na Tanwi. Dotleniliśmy się podczas długiego spaceru wzdłuż rzek Jeleń (z wodospadem), Sopot i Tanew. Podczas wędrówki mijaliśmy kolejne progi rzeczne. Ścieżka przyrodniczo- dydaktyczna „Nad Tanwią”, którą wędrowaliśmy, uznana została jako jeden z „7 Cudów Polskiej Natury”.W Suścu z okien autokaru oglądaliśmy pomnik Pawlaka i Kargula. W trakcie drogi powrotnej do Krasnobrodu Odwiedziliśmy Piekiełko na Wzgórzu Kamień.

To był bardzo wyczerpujący dzień. Jednak po posiłku i krótkim odpoczynku znaleźliśmy jeszcze siły na grę w piłkę i ognisko. Najaktywniejsi zakończyli dzień spacerem uliczkami Krasnobrodu.

Dzień III – 14 czerwca

Po śniadaniu pożegnaliśmy się z sympatycznymi gospodarzami ośrodka i udaliśmy się do Zwierzyńca. Tu odbyliśmy kolejną pieszą wyprawę ścieżką dydaktyczną na Bukową Górę. Po drodze mijaliśmy „Głaz Papieski” i Pomnik Pamięci Poległych Leśników”. W trakcie wędrówki wykonywaliśmy szereg praktycznych ćwiczeń. Mierzyliśmy poziom hałasu, czy długość powalonej jodły.

Po powrocie do Zwierzyńca odbyliśmy spacer, na trasie którego znalazły się Kościół „na wodzie”, Zwierzyńczyk (piękny park z roślinami wodnymi) i chyba jedyny na świecie pomnik szarańczy. Na koniec udaliśmy siędo Ośrodka Edukacyjno – Muzealnego Roztoczańskiego Parku Narodowego, gdzie odbyliśmy swoista wyprawę w Świat Roztocza w formie multimedialnego spektaklu. Na tym zakończyliśmy wizytę w krainie jodły, buku i tarpana. Wracając przez Szczebrzeszyn mogliśmy pozdrowić chrząszcza, który wcale nie ukrył się w trzcinie, ale powitał nas na Rynku. W Chełmie zatrzymaliśmy się na szybki posiłek w McDonald’s, a wieczorem spotkaliśmy się ze stęsknionymi rodzicami przy szkole.

Program wycieczki opracowała Pani A. Borowik. Piękno Roztocza czterdziestoma pięcioma grzecznymi uczestnikami z klas IV-VI podziwiały Panie :I. Markowska, A. Wołosiuk, K. Żukowska i E. Brodacka.

E. Brodacka

WYNIKI GMINNEGO KONKURSU

PIOSENKI ANGIELSKIEJ I ROSYJSKIEJ

Obrazy newsów: pios.jpg

Zgodnie z harmonogramem uroczystości szkolnych 6 czerwca 2017 r. odbył się Gminny Konkurs Piosenki Angielskiej i Rosyjskiej. Z tej okazji już po raz trzeci gościliśmy w naszej szkole uczniów i nauczycieli z zaprzyjaźnionych szkół.

I miejsce w konkursie zajął uczeń kl. V, A. Chaber z Zespołu Szkół im. Orła Białego w Kobylanach, który przepięknie zaśpiewał piosenkę Michała Szpaka „Color of your life”.

II miejsce otrzymała A. Zalewska ze Szkoły Podstawowej im. J.U. Niemcewicza w Neplach, która bardzo ładnie wykonała piosenkę pt. « Аллилуйя«.

III miejsce zajęła uczennica naszej szkoły P. Soczewko z kl. V, która zaśpiewała piosenkę Eda Sheerana “Perfect”.

W tej kategorii wiekowej jury przyznało także dwa wyróżnienia.

I wyróżnienie otrzymała uczennica kl. V, W. Demczuk ze Szkoły Podstawowej
im. J.U. Niemcewicza w Neplach, zaś  II wyróznienie W. Powroźnik z Zespołu Placówek Oświatowych SP im. K. Makuszyńskiego w Piszczacu. Obie uczennice zaśpiewały piosenki w j. angielskim.

W młodszej kategorii wiekowej, czyli klasach I-III:

I miejsce otrzymała uczennica z Zespołu Szkół im. Orła Białego w Kobylanach
A. Bojarska, która zaśpiewała piosenkę pt. «Катюша«.

II miejsce zajęły uczennice kl. IIIB, D. Mróz, Z. Sandomierz i M. Szymańska
z naszej szkoły, które również zaśpiewały w j. rosyjskim.

III miejsce przyznano uczennicom Zespołu Placówek Oświatowych SP im. K. Makuszyńskiego w Piszczacu, L. Najdyhor, W. Hubczuk i Ł. Czyżak, za bardzo ładne wykonanie piosenki „I like surfing”.

Sponsorami nagród w konkursie byli: Wójt Gminy Terespol, Rada Rodziców oraz Samorząd Uczniowski. O nagłośnienie zadbał Pan M. Soczewko, wieloletni przyjaciel naszej szkoły. Galę finałową, podczas której zostały wręczone pamiątkowe dyplomy i nagrody poprowadzili członkowie SamorząduUczniowskiego, K. Sowa z kl. IVA oraz  D.Mincewicz z kl. VI. Uczestników do konkursu przygotowali nauczyciele j. rosyjskiego E. Gójska, J. Szydło i A. Wołosiuk, oraz j. angielskiego:  R. Mackiewicz, G. Puczka i I. Markowska.

Zwycięzcom konkursu serdecznie gratulujemy, a opiekunom i sponsorom nagród pięknie dziękujemy.

Obrazy artykułów: konk1a.jpg

Obrazy artykułów: konk3a.jpg

Obrazy artykułów: konk5.jpg

Obrazy artykułów: konk2a.jpg

Obrazy artykułów: konk4.jpg

Zdrowe śniadanieDrukuj

• 06/06/2017

„Cała szkoła je zdrowe śniadanie”

We wtorek  30 maja 2017 r. Samorząd Uczniowski zorganizował piknik pod

hasłem „Cała szkoła je zdrowe śniadanie”. Celem spotkania było wzbogacenie naszej

wiedzy o zdrowiu człowieka i właściwym odżywianiu.  Temat ten nie jest nam obcy

ponieważ cała szkoła uczestniczy w akcji picia mleka, a uczniowie klas II-III chrupią

warzywa i piją soki owocowe. W tym wyjątkowym dniu przewodniczący Samorządu

Uczniowskiego serdecznie powitał na uroczystości Panią Dyrektor, wychowawców

klas, nauczycieli oraz kolegów i koleżanki. W sposób szczególny przywitał naszego

gościa Panią Agnieszkę Drab z Kobylan, która nie tylko zapoznała nas z zasadami

zdrowego odżywiania i uświadomiła znaczenie witamin dla zdrowia człowieka, ale

opowiedziała o swojej pracy i zainteresowaniach. Bardzo nam się podobała piramida

zdrowego żywienia, którą wykonała z liny i świeżych produktów.

Aby potwierdzić, że „Sport to zdrowie” i że „W zdrowym ciele jest zdrowy

duch” wszyscy wzięli udział w rozgrzewce przy muzyce, którą poprowadzili

uczniowie klasy V:  O. Flaga i W. Moroz. Około godz.10 wszyscy wspólnie rozłożyli

swoje koce na placu szkolnym i rozpoczęli zdrowe śniadanie. W koszach

piknikowych uczniów nie zabrakło owoców, warzyw, soków, kanapek oraz

zdrowych przekąsek.

Nasz wspólny posiłek był wspaniały, przepyszny i zdrowy.

Z przyjemnością to powtórzymy. Zapamiętamy też, że śniadanie to najważniejszy

posiłek dnia, daje energię na cały dzień i powoduje, że organizm ma siłę do pracy

i nauki.

• 04/06/2017

KOLONIE LETNIE 2017!

INFORMACJA O KOLONIACH LETNICH W 2017 ROKU

zorganizowanych w ramach promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej dla dzieci rolników objętych rolniczym systemem ubezpieczenia społecznego
z dofinansowaniem ze środków Funduszu Składkowego
Ubezpieczenia Społecznego Rolników

WARUNKI

Kolonie letnie organizowane są dla dzieci i młodzieży w wieku do 16 roku życia – urodzonych po 1 stycznia 2001r., których co najmniej jedno z rodziców /prawnych opiekunów jest ubezpieczone w pełnym zakresie w KRUS (jednocześnie na ubezpieczenie emerytalno – rentowe oraz wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie) lub pobiera rentę bądź emeryturę z KRUS.

Uczestnicy zobowiązani są dostarczyć:

1. Wypełnioną kartę kwalifikacyjną oraz oświadczenie rodzica/prawnego opiekuna (według formularzy załączonych do oferty).

2. Oryginał zaświadczenia z KRUS, stwierdzającego, że jedno z rodziców/prawnych opiekunów jest ubezpieczone w pełnym zakresie w KRUS (jednocześnie na ubezpieczenie emerytalno – rentowe oraz wypadkowe, chorobowe i macierzyńskie) lub pobiera rentę bądź emeryturę z KRUS.
    Proszę o dopilnowanie, by zaświadczenia były wystawione na rodziców/prawnych opiekunów, ponieważ niektóre placówki KRUS wystawiają zaświadczenia na dzieci, z których nie wynika w jakim zakresie ubezpieczeni są rodzice/prawni opiekunowie. Rodzice/opiekunowie prawni pobierający rentę bądź emeryturę zobowiązani są o przedstawienie zaświadczeń z KRUS, stwierdzających pobieranie renty bądź emerytury z KRUS (odcinek o wysokości renty nie jest dokumentem).
    Wszystkie dokumenty muszą być oryginalne.

Opiekunowie prawni zobowiązani są dostarczyć wyrok/decyzję Sądu o prawach do opieki nad dzieckiem.

Dopłata do koloni letnich = 390 zł

Wypoczynek zorganizowany w Ośrodku Wypoczynkowym „RELAKS” w Stegnie, ul. Lipowa 31.

Turnus trwa 11 dni, planowany w następujących terminach:
1) 26.06 – 06.07.2017 r.
2) 07.07 – 17.07.2017 r.
3) 18.07 – 28.07.2017 r.
4) 29.07 – 08.08.2017 r.
5) 09.08 – 19.08.2017 r.

DANE KOORDYNATORA

Związek Zawodowy Rolników ,,Ojczyzna” i Stowarzyszenie Inicjatyw Lokalnych

ul. Podwale 6/107, 22-300 Krasnystaw

tel/fax: (82) 576 14 16

e-mail: mar_gol1@op.pl

osoba kontaktowa – Mariusz Gołębiowski (tel. 507 751 786 )