Załącznik nr 1 do Uchwały nr7/2021/2022
Roczny plan pracy Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół im. Kornela Makuszyńskiego w Małaszewiczach na rok szkolny 2021/2022
Cele do realizacji w roku szkolnym 2021/2022:
- Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez realizację zadań programu wychowawczo – profilaktycznego.
- Wychowanie do wrażliwości naprawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
- Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m. in. wycieczek edukacyjnych.
- Zapewnienie wsparcia psychologiczno – pedagogicznego, dodatkowej opieki i pomocy, wzmacnianie pozytywnego klimatu szkoły oraz poczucia bezpieczeństwa uczniów, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID- 19.
- Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno – komunikacyjne.
- Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkole, rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
- Rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej.
Kalendarz roku szkolnego 2021/2022
oraz dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych.
- 01.09.2021 – Rozpoczęcie zajęć dydaktyczno - wychowawczych
- 14.10.2021 – Dzień Edukacji Narodowej
- 11.11.2021 – Święto Niepodległości
- 23 - 31.12.2021 – Zimowa przerwa świąteczna
- 06.01.2022 – Święto Trzech Króli
- 14-27.02.2022 – Ferie zimowe
- 14 - 19.04.2022 – Wiosenna przerwa świąteczna
- 03.05.2022 – Święto Konstytucji 3 Maja
- Egzamin ósmoklasisty:
- 24.05.2022 (wtorek), godz. 9.00 – język polski
- 25.05.2022 (środa), godz. 9.00 – matematyka
- 26.05.2022 (czwartek), godz. 9.00 – język obcy nowożytny
Terminy dodatkowe egzaminu ósmoklasisty: 13 – 15.06.2022
10) 16.06.2022 – Boże Ciało
11) 24.06.2022 – Zakończenie zajęć dydaktyczno – wychowawczych
12) 25.06. – 31.08.2022 – Ferie letnie
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno – wychowawczych w roku szkolnym 2021/2022
(ustalone po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego):
- 12.11.2021 (piątek)
- 07.01.2022 (piątek)
- 24,25,26.05.2022 (wtorek, środa, czwartek) – egzamin ósmoklasisty
- 02.05.2022 (poniedziałek)
- 17.06.2022 (piątek)
- 23.06.2022 (czwartek
Razem: 8 dni z 8
W wymienionych dniach szkoła ma obowiązek zorganizowania zajęć opiekuńczo – wychowawczych.
Harmonogram planowanych uroczystości szkolnych w roku szkolnym 2021/2022
Lp. |
Uroczystość |
Termin |
Osoby odpowiedzialne |
1. |
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2021/2022. 82. Rocznica Wybuchu II Wojny Światowej. Pamięć, edukacja, pomoc – udział w ogólnopolskiej akcji BohaterOn. |
01.09.2021 |
dyrektor, wicedyrektor, SU, wychowawcy klas I-VIII, M. Sowa |
2. |
„Nasze Westerplatte” – 82. Rocznica Bombardowania Lotniska w Małaszewiczach |
01.09.2021 |
dyrektor, SU, M. Sowa |
3. |
Narodowe Czytanie – „Moralność pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej |
06.09.2021 |
dyrektor, M. Patrejko, I. Wysokińska |
4. |
Międzynarodowy Dzień Kropki |
15.09.2021 |
SU, wychowawcy klas I-III, nauczyciele |
5. |
Międzynarodowy Dzień Języków Obcych |
26.09.2021 |
J. Moroz, E. Szepeluk, J. Szydło, A. Wołosiuk |
6. |
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia |
X. 2021 |
E. Brodacka |
7. |
Ślubowanie klasy I |
28.10.2021 |
E. Kijuk |
8. |
Dzień Edukacji Narodowej |
13.10.2021 |
E. Suszczyńska, A. Wołosiuk |
9. |
Święto Niepodległości |
10.11.2021 |
M. Sowa |
10. |
Dzień Patrona Szkoły – Szkolny Konkurs Recytatorski |
X. 2020 |
wychowawcy klas I-III, M. Patrejko, D. Płotnicka, I. Wysokińska |
11. |
Bal Ósmoklasistów |
I.2022 |
E. Suszczyńska, A. Wołosiuk |
12. |
Dzień Kobiet |
III. 2022 |
E. Szepeluk, D. Tarkowska |
13. |
Święta Wielkanocne |
IV. 2022 |
A. Sołoducha, G. Wróblewska |
14. |
Rocznica Uchwalenia Konstytucji 3 Maja |
V. 2022 |
M. Mikołajczak |
15. |
Dzień Teatru |
IV. 2022 |
E. Kijuk |
16. |
Dzień Sportu i Dzień Dziecka |
VI. 2022 |
E. Stawska, D. Tarkowska |
17. |
Dzień Rodziny |
VI. 2022 |
A. Borowik, J. Moroz |
18. |
Pożegnanie klas VIII |
24.06.2022 |
E. Suszczyńska, A. Wołosiuk |
19. |
Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2021/2022 |
24.06.2022 |
dyrektor, wicedyrektor, SU, wychowawcy klas I-VIII |
Harmonogram konkursów zaplanowanych na rok szkolny 2021/2022
Tytuł |
Termin |
Odpowiedzialny |
Konkursy przedmiotowe organizowane przez Lubelskiego Kuratora Oświaty |
Zgodnie z terminarzem LKO |
dyrektor, nauczyciele |
Konkurs z języka angielskiego dla klas I-III i IV-VIII |
październik 2021 |
J. Moroz |
„Makuszyński uczy nas ortografii” kl. IV-VIII |
listopad 2021 |
M. Patrejko |
„Mistrz Tabliczki Mnożenia” kl. I-III |
luty 2022 |
M. Mikołajczak |
„Żołnierze Wyklęci – Bohaterowie Niezłomni” |
marzec 2022 |
M. Sowa |
Kangur Matematyczny |
marzec 2022 |
E. Brodacka |
VI Międzyszkolny Konkurs Piosenki Angielskiej i Rosyjskiej |
maj 2022 |
J. Moroz, E. Szepeluk, J. Szydło, A. Wołosiuk |
Konkurs historyczny „Mój Region” |
Zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Organizatora – Muzeum Południowego Podlasia w Białej Podlaskiej |
M. Mikołajczak |
Konkursy Ogólnopolskie dla klas I-III |
Zgodnie z terminarzem wybranych konkursów |
wychowawcy klas I-III |
Uwaga: Informacje na temat konkursów zewnętrznych będą przekazywane nauczycielom na bieżąco poprzez dziennik elektroniczny.
Harmonogram działań zaplanowanych do realizacji w związku z rokiem Batalionów Chłopskich w powiecie bialskim
Lp. |
Nazwa przedsięwzięcia |
Data realizacji |
Miejsce |
Organizator |
Osoba odpowiedzialna |
Krótka charakterystyka |
1. |
Plakaty |
wrzesień 2021 |
szkoła podstawowa |
nauczyciel historii |
Małgorzata Sowa |
Plakat na temat: Bataliony Chłopskie w Powiecie Bialskim. Uczniowie klas 5-8 wykonają plakaty, upamiętniające czyn bojowy formacji partyzanckiej. |
2. |
Wystawka |
czerwiec-grudzień 2021 |
biblioteka |
nauczyciel bibliotekarz |
Danuta Płotnicka |
Gromadzenie i prezentacja wydawnictw i materiałów na temat ruchu oporu w powiecie bialskim. |
3. |
Ruch oporu w powiecie bialskim w czasie II wojny światowej- lekcje historii z wykorzystaniem TIK |
wrzesień 2021 |
szkoła podstawowa |
nauczyciel historii i edukacji wczesnoszkolnej |
Maria Mikołajczak |
Lekcje historii w klasie 6a i 6b z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Praca z e-podręcznikami. |
4. |
W kręgu pieśni partyzanckich |
wrzesień 2021 |
szkoła podstawowa |
nauczyciel historii i edukacji wczesnoszkolnej |
Maria Mikołajczak |
Osłuchanie z pieśniami partyzanckimi na zajęciach świetlicowych, edukacji wczesnoszkolnej i na lekcjach historii. Nauka pieśni partyzanckiej „Rozszumiały się wierzby płaczące” w klasach 6a, 6b, 2a. Ilustracja do pieśni „Rozszumiały się …”. Wystawa prac uczniów. |
5. |
Śpiewnik partyzancki |
październik2021 |
szkoła podstawowa |
nauczyciel muzyki |
Andrzej Maziejuk |
„Dziś do ciebie przyjść nie mogę”. Konkurs na wykonanie śpiewnika pieśni i piosenek partyzanckich. Wybór i opracowanie graficzne - uczniowie klas 1-3. |
6. |
Koncert pieśni partyzanckich |
listopad 2021 |
szkoła podstawowa |
nauczyciel muzyki |
Andrzej Maziejuk |
Dla uczniów klas 4 -8 - Konkurs pieśni i piosenek śpiewanych przez partyzantów. Koncert finałowy pieśni partyzanckich połączony z obchodami Święta Niepodległości. |
.
Harmonogram zebrań z rodzicami w roku szkolnym 2021/2022
1) 01.09.2021 – spotkanie wychowawców klasy I i IV z rodzicami – Omówienie procedur bezpieczeństwa w okresie pandemii COVID-19 (rodzice uczniów pozostałych klas otrzymują procedury poprzez e- dziennik).
2) 13.09.2021– spotkania wychowawców klas z rodzicami.
- Poinformowanie o:
- a) Wymaganiach niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych.
- b) Sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów.
- c) Warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych.
- d) Sposobie informowania uczniów i ich rodziców/prawnych opiekunów o przewidywanych śródrocznych i rocznych ocenach klasyfikacyjnych oraz o przewidywanej śródrocznej i rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania.
- Ustalenie działań w zakresie realizacji szkolnego programu wychowawczo – profilaktycznego.
- Przypomnienie warunków i formy dostosowania egzaminów zewnętrznych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i możliwości edukacyjnych uczniów (dotyczy klasy ósmej).
- Wybory do Oddziałowej Rady Rodziców, wybór delegata do Rady Rodziców Szkoły.
3) 27.10.2021 – Spotkania wychowawców z rodzicami oraz indywidualne konsultacje z nauczycielami uczącymi.
4) 17.12.2021 – przekazanie informacji rodzicom/prawnym opiekunom o zagrożeniu ucznia oceną niedostateczną z zajęć edukacyjnych oraz o przewidywanej nieodpowiedniej lub nagannej ocenie z zachowania.
5) 01.02.2022 – podsumowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej za I półrocze, spotkania wychowawców z rodzicami.
6) 11.04.2022 - Spotkania wychowawców z rodzicami oraz indywidualne konsultacje z nauczycielami uczącymi.
7) 13.05.2022 - przekazanie informacji rodzicom/prawnym opiekunom o zagrożeniu ucznia oceną niedostateczną z zajęć edukacyjnych oraz o przewidywanej nieodpowiedniej lub nagannej ocenie z zachowania na miesiąc przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.
Harmonogram spotkań rady pedagogicznej w roku szkolnym 2021/2022
- 26.08.2021 – Organizacja roku szkolnego 2021/2022
- 15.09.2021 – Nadzór pedagogiczny dyrektora w roku szkolnym 2021/2022
- 15.10.2021 – Rada szkoleniowa w zakresie opieki nad dzieckiem z cukrzycą
- październik/listopad 2021 – Rada szkoleniowa (tematyka ustalona z radą pedagogiczną)
- do 09.11.2021 – ustalenie zakresu dostosowań warunków lub form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty
- 27.01.2022 – Klasyfikacyjne posiedzenie rady pedagogicznej, omówienie sytuacji dydaktyczno – wychowawczej za
I półrocze
- 08.02.2022 – Podsumowanie działań w poszczególnych obszarach pracy szkoły. Przedstawienie informacji z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora szkoły w I półroczu roku szkolnego 2021/2022
- marzec/kwiecień 2022 – rada szkoleniowa (tematyka ustalona z radą pedagogiczną)
- do 23.05.2022 – szkolenie w zakresie organizacji egzaminu ósmoklasisty
- 15.06.2022 – Roczne klasyfikacyjne posiedzenie rady pedagogicznej
- 04.07.2022 – Podsumowanie pracy szkoły w roku szkolnym 2021/2022. Ogólne wnioski dyrektora ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego
Egzamin ósmoklasisty – terminy i najważniejsze informacje
1) listopad/grudzień 2021 – próbny egzamin ósmoklasisty
2) Egzamin właściwy:
- 24.05.2022, godz. 9.00 – język polski
- 25.05.2022, godz. 9.00 - matematyka
- 26.05.2022, godz. 9.00 – język obcy nowożytny
Terminy:
- 1. Nie później niż do 28 września 2021 roku dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel zobowiązany jest do zapoznania uczniów i ich rodziców z możliwymi dostosowaniami warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty.
- 2. Do 30 września 2021 roku rodzice ucznia składają dyrektorowi szkoły deklarację wskazującą język obcy nowożytny, z którego uczeń przystąpi do egzaminu ósmoklasisty (Załącznik 3a).
- 3. Opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się, przedkłada się dyrektorowi nie później niż do 15 października 2021 roku.
- 4. Do 9 listopada 2021 roku – dokładny zakres dostosowań warunków lub form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty (po uzgodnieniu z radą pedagogiczną).
- 5. Do 22 listopada 2021 roku – dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel informuje na piśmie rodziców ucznia o wskazanym przez radę pedagogiczną sposobie lub sposobach dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do jego potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych (Załącznik 4b).
- 6. Rodzice ucznia składają oświadczenie (Załącznik 4b) o korzystaniu albo niekorzystaniu ze wskazanych sposobów dostosowania – w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania informacji, nie później niż do 26 listopada 2021 roku.
- 7. Do 30 listopada 2021 roku dyrektor szkoły, korzystając z danych o uczniach zgromadzonych w SIO przekazuje dyrektorowi OKE informacje o uczniach danej szkoły, którzy będą przystępowali do egzaminu ósmoklasisty, za pośrednictwem SIOEO (dane uczniów, informacja o języku obcym nowożytnym, z którego uczniowie przystąpią do egzaminu ósmoklasisty, informację o uczniach, którzy korzystają z dostosowania: formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty.
- 8. Do 24 lutego 2022 roku – rodzice ucznia mogą złożyć dyrektorowi szkoły pisemną informację o zmianie języka obcego nowożytnego wskazanego w deklaracji na inny język obcy, którego uczeń uczył się w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych (Załącznik 3a).
- 9. Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego lub upoważniony przez niego nauczyciel/upoważnieni przez niego nauczyciele są zobowiązani – nie później niż do 24 lutego 2022 roku – do poinformowania uczniów oraz ich rodziców o warunkach przebiegu egzaminu ósmoklasisty, w tym o:
- a) harmonogramie i zasadach przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty;
- b) zasadach zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi (dotyczy uczniów, którzy mają obowiązek zaznaczania odpowiedzi na karcie odpowiedzi);
- c) zakazie wnoszenia do sali egzaminacyjnej urządzeń telekomunikacyjnych i korzystania z takich urządzeń w tej sali;
- d) konieczności samodzielnego rozwiazywania zadań w czasie egzaminu.
- 10. Do 24 marca 2022 roku przewodniczący zespołu egzaminacyjnego powołuje członków zespołu egzaminacyjnego oraz może powołać zastępcę przewodniczącego tego zespołu spośród członków zespołu (Załącznik 5a i 5b).
- 11. Do 25 kwietnia 2022 roku PZE powołuje zespoły nadzorujące przebieg egzaminu ósmoklasisty w poszczególnych salach egzaminacyjnych oraz wyznacza przewodniczących tych zespołów Załącznik 5a.
- 12. Do 23 maja 2022 roku PZE przeprowadza szkolenie w zakresie organizacji egzaminu ósmoklasisty dla nauczycieli zatrudnionych w danej szkole wchodzących w skład zespołów nadzorujących.
Podnoszenie jakości pracy szkoły w roku szkolnym 2021/2022
Lp. |
Zadania do realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Zapoznanie nauczycieli z planem nadzoru pedagogicznego, przypomnienie wniosków z nadzoru pedagogicznego z roku szkolnego 2020/2021. |
dyrektor |
15.09.2021 |
2. |
Sprawozdanie dyrektora z e sprawowanego nadzoru pedagogicznego (dwa razy w ciągu roku szkolnego) – wnioski i rekomendacje. |
dyrektor |
08.02.2022/ 04.07.2022 |
3. |
Zapoznanie uczniów i rodziców z wynikami wewnętrznych badań osiągnięć edukacyjnych uczniów (diagnoza szkolna) oraz wynikami i wnioskami z próbnego egzaminu ósmoklasisty. Wykorzystywanie wyników diagnoz i egzaminów zewnętrznych w podnoszeniu jakości kształcenia. |
nauczyciele, wychowawcy na zebraniach z rodzicami |
na bieżąco |
4. |
Wdrażanie i realizowanie innowacji pedagogicznych. |
nauczyciele klas I-VIII |
rok szkolny 2021/2022 |
Bezpieczeństwo i właściwe warunki nauki i pracy w szkole
Lp. |
Zadania do realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Przegląd szkoły pod kątem bezpieczeństwa i higieny. |
dyrektor |
sierpień 2021, styczeń/luty 2022, czerwiec 2022 |
2. |
Kontrola badań okresowych pracowników i organizacja szkoleń z zakresu bhp. |
sekretarz szkoły, dyrektor |
sierpień/wrzesień 2021 |
3. |
Sprawdzenie stanu pomocy dydaktycznych. |
dyrektor/wicedyrektor, nauczyciele |
sierpień 2021 |
4. |
Przeprowadzenie próbnej ewakuacji szkoły. |
dyrektor |
wrzesień/październik 2021 |
5. |
Realizowanie działań w ramach programu wychowawczo – profilaktycznego. |
nauczyciele |
cały rok szkolny |
6. |
Zapoznanie uczniów, pracowników i rodziców z procedurami obowiązującymi w szkole od 01.09.2021 r., opracowanymi w oparciu o Wytyczne MEiN, MZ i GIS, których celem jest bezpieczna oraz higieniczna organizacja zajęć w warunkach epidemii w nowym roku szkolnym. |
dyrektor, wychowawcy klas |
sierpień/wrzesień 2021 |
7. |
- Przypomnienie uczniom obowiązujących regulaminów bezpieczeństwa w szkole i jej otoczeniu, w drodze do szkoły i do domu, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19. Zorganizowanie spotkania profilaktyczno - edukacyjnego z policjantem na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym. |
dyrektor/wicedyrektor, wychowawcy klas pedagog |
wrzesień 2021 |
8. |
- Opracowanie procedury postępowania w przypadku ucznia z chorobą przewlekłą – cukrzycą. - Zorganizowanie rady szkoleniowej w zakresie opieki nad dzieckiem z cukrzycą. |
dyrektor dyrektor |
wrzesień 2021 15.10.2021 |
9. |
Promowanie zasad dbałości o zdrowie: - Realizacja „Programu dla szkół”. - Programy MEiN wsparcia uczniów po okresie pandemii, związane zarówno ze zdrowiem i z kondycją fizyczną uczniów, jak i z udzielaniem pomocy psychologiczno – pedagogicznej (Wykorzystanie raportu „Jak wspierać uczniów po roku epdemii?– Wyzwania i rekomendacje dla wychowania, profilaktyki i zdrowia psychicznego” oraz materiałów zamieszczanych w zakładce „Bezpieczny powrót do szkoły” na stronie MEiN). - Częste wietrzenie pomieszczeń. |
Grażyna Wróblewska wychowawcy klas, pedagog, psycholog nauczyciele |
cały rok szkolny |
Zarządzanie szkołą w roku szkolnym 2021/2022
Lp. |
Zadania do realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Działanie zespołów nauczycieli: - Zespół wychowawczy nauczycieli klas I-III. - Zespół wychowawczy nauczycieli klas IV-VIII. - Zespoły zadaniowe. |
Maria Mikołajczak Elżbieta Suszczyńska wyznaczeni nauczyciele |
cały rok szkolny zgodnie z planem pracy i w miarę potrzeb |
2. |
Promocja szkoły w środowisku poprzez: a) Upowszechnianie i prezentowanie osiągnięć uczniów na stronie internetowej szkoły oraz portalach internetowych, udział uczniów w uroczystościach gminnych, organizowanie zajęć otwartych prowadzonych przez nauczycieli dla rodziców i uczniów, zapraszanie władz gminy na uroczystości szkolne. b) Pozyskiwanie sponsorów i osób wspierających działalność szkoły. c) Współpraca ze środowiskiem lokalnym: - z organem prowadzącym; - z policją, strażą pożarną; - z instytucjami kultury (m. in. z GCK w Kobylanach, Muzeum Południowego Podlasia w Białej Podlaskiej); - z mediami (portal internetowy RadioBiper); - z innymi szkołami podstawowymi i ponadpodstawowymi (udział uczniów w konkursach); - organizowanie uroczystości dla społeczności lokalnej (uzależnione od sytuacji związanej z pandemia COVID- 19). |
dyrektor/wicedyrektor, nauczyciele |
cały rok szkolny |
3. |
Baza szkoły: - Wzbogacanie księgozbioru biblioteki szkolnej o literaturę metodyczną dla nauczycieli, nowości wydawnicze, kanon lektur szkolnych. - Doposażenie szkoły w sprzęt multimedialny, narzędzia i środki technologii informacyjno – komunikacyjnych. - Zakup pomocy dydaktycznych, gier planszowych do świetlicy szkolnej. |
dyrektor/wicedyrektor, nauczyciel biblioteki, nauczyciel świetlicy |
cały rok szkolny |
4. |
System komunikacji i obiegu informacji w szkole: - Obieg informacji pomiędzy dyrekcją, nauczycielami, uczniami i rodzicami poprzez dziennik elektroniczny Librus. Wprowadzenie systemu szybkiej komunikacji z rodzicami w związku z pandemią koronawirusa. Prowadzenie strony internetowej szkoły. Rejestr wyjść klasowych. Rejestr odbioru chorego dziecka. |
dyrektor/wicedyrektor, nauczyciele wychowawcy klas Jowita Moroz nauczyciele rodzice |
cały rok szkolny |
5. |
Współpraca z Radą Rodziców: - Wybór rady rodziców w roku szkolnym 2021/2022. - Uchwalenie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo – profilaktycznego. - Opinia rady rodziców w sprawie projektu planu finansowego szkoły na 2022 rok. - Współpraca z rada rodziców przy organizacji uroczystości szkolnych i konkursów. - Współpraca z radą rodziców w zakresie zakupu nagród książkowych na zakończenie roku szkolnego 2021/2022. |
dyrektor/wicedyrektor, Rada Rodziców, wychowawcy klas, nauczyciele |
cały rok szkolny |
6. |
Inne zadania realizowane w ramach zarządzania: - Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego. - Przedstawienie radzie pedagogicznej wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego (dwa razy w roku szkolnym). - Sprawowanie nadzoru pedagogicznego. - Opracowanie rocznego planu pracy szkoły. - Opracowanie arkusza organizacji pracy szkoły. - Umożliwienie nauczycielom zdobywania uprawnień do nauczania kolejnych przedmiotów, dofinansowanie kształcenia do kierunków zgodnych z potrzebami szkoły i w miarę środków zaplanowanych w planie finansowym (fizyka, doradztwo zawodowe). - Przekazywanie nauczycielom informacji o zewnętrznych formach doskonalenia, organizowanie rad szkoleniowych. - Dokonywanie oceny pracy nauczycieli. - Przyznawanie nauczycielom dodatku motywacyjnego i Nagród Dyrektora Szkoły. - Aktualizacja dokumentów szkolnych i dostosowanie ich do zmian prawa oświatowego, w tym w związku z możliwością realizacji kształcenia na odległość (regulaminy, procedury). - Przeprowadzenie rekrutacji uczniów do klasy pierwszej. - Czynności związane z organizacją egzaminu ósmoklasisty, w tym przeprowadzenie szkolenia dla zespołów nadzorujących przebieg egzaminu. - Przeprowadzenie rekrutacji elektronicznej – nabór uczniów do szkół ponadpodstawowych. |
dyrektor dyrektor, wychowawcy klas, wyznaczony nauczyciel |
do 15 września 2021 luty 2022/lipiec 2022 cały rok szkolny wrzesień 2021 kwiecień 2022 cały rok szkolny sierpień 2021/październik 2021/luty 2022 na bieżąco zgodnie z harmonogramem wrzesień 2021 – maj 2022 zgodnie z harmonogramem |
Przebieg procesów kształcenia w roku szkolnym 2021/2022
Lp. |
Zadania do realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Stosowanie przez nauczycieli: - aktywizujących metod nauczania; - indywidualizacji pracy na zajęciach – dostosowywanie wymagań do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia; - wykorzystywanie technologii informacyjno – komunikacyjnych (TIK) w nauczaniu; |
nauczyciele |
cały rok szkolny |
2. |
Praca z uczniem mającym trudności w nauce; formy wsparcia: - zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze (klasy I-III); - zajęcia rozwijające umiejętność uczenia się (klasy IV-VIII); - organizowanie pomocy koleżeńskiej; - organizacja zajęć wspomagających ( kl. IV – język polski, kl. V – matematyka, kl. VIIa/VIIb – matematyka/język angielski, kl. VIIIa – język polski, kl. VIIIb - matematyka |
nauczyciele, pedagog dyrektor, wychowawcy klas, nauczyciele: Jowita Moroz, Małgorzata Patrejko, Agnieszka Zaręba |
cały rok szkolny 02.09.2021 – 22.12.2021 |
3. |
Diagnozy osiągnięć edukacyjnych: - klasa I – diagnoza na wejście; - klasa II - diagnoza na wejście; - klasa IIIb - diagnoza na wejście; - klasa IIIa, IIIb – Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty; - klasa IV – diagnoza na wejście z języka polskiego i matematyki; - klasa VIIa, VIIb – diagnoza na wejście z języka angielskiego; - klasa VIIIa, VIIIb – diagnoza na wejście z chemii; - klasa VIIIa, VIIIb – próbny egzamin ósmoklasisty.
|
Elżbieta Kijuk Alicja Sołoducha Grażyna Wróblewska Maria Mikołajczak/Grażyna Wróblewska Małgorzata Patrejko/Elżbieta Brodacka Elżbieta Szepeluk Anna Borowik dyrektor, wychowawcy klas VIII: Anna Wołosiuk, Elżbieta Suszczyńska |
wrzesień 2021 maj 2022 wrzesień 2021 listopad/grudzień 2021/ zgodnie z harmonogramem CKE |
4. |
Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej zgodnie z rozpoznanymi potrzebami i możliwościami uczniów, dostosowanie wymagań, ścisła współpraca z rodzicami i poradnią psychologiczno – pedagogiczną, w tym zapewnienie wsparcia psychologiczno – pedagogicznego, dodatkowej opieki i pomocy, wzmacnianie pozytywnego klimatu szkoły oraz poczucia bezpieczeństwa uczniów, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID- 19. |
dyrektor, wychowawcy, nauczyciele, specjaliści |
cały rok szkolny |
5. |
Odkrywanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów: - indywidualizacja zadań stawianych uczniowi; - organizowanie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów; - przygotowanie do udziału w konkursach wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych (w tym konkursach przedmiotowych dla uczniów szkół podstawowych województwa lubelskiego organizowanych przez LKO w roku szkolnym 2021/2022; - udział uczniów w zawodach sportowych; - promowanie i nagradzanie sukcesów uczniów |
wszyscy nauczyciele Dorota Tarkowska dyrektor, wychowawcy, nauczyciele |
cały rok szkolny |
6. |
Omówienie z uczniami Wewnątrzszkolnych Zasad Oceniania: - zapoznanie z zasadami oceniania z poszczególnych przedmiotów (PZO); - ocenianie zachowania w klasach I-III i IV-VIII; - kontrola przestrzegania przez nauczycieli obowiązujących zasad oceniania, klasyfikowania i promowania – obserwacje lekcji |
nauczyciele poszczególnych przedmiotów wychowawcy dyrektor/wicedyrektor |
wrzesień 2021 cały rok szkolny |
7. |
Efektywny proces nauczania – uczenia się poprzez: - wykorzystanie nowoczesnych środków dydaktycznych w realizacji treści podstaw programowych; - realizację zadań w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli; - system monitorowania postępów uczniów; - ocenę i analizę poziomu wiedzy i umiejętności uczniów; - prowadzenie obserwacji zgodnie z harmonogramem ujętym w planie nadzoru pedagogicznego |
dyrektor/wicedyrektor, nauczyciele |
cały rok szkolny |
8. |
Kształcenie kompetencji i postaw uczniów: - kreatywności, samodzielności, innowacyjności, przedsiębiorczości; - kompetencji cyfrowych uczniów – wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość; bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych; - patriotycznych, zaangażowania społecznego, szlachetności, wrażliwości i odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze |
nauczyciele, pedagog, wychowawcy, opiekunowie Samorządu Uczniowskiego i Szkolnego Koła wolontariatu |
cały rok szkolny |
Organizacja procesu wychowania i profilaktyki w roku szkolnym 2021/2022
Lp. |
Zadania do realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Modyfikacja programu wychowawczo – profilaktycznego: - uwzględnienie treści związanych z przeciwdziałaniem COVID- 19 i profilaktyką chorób zakaźnych na podstawie diagnozy czynników chroniących i ryzyka dla szkoły. |
wychowawcy klas, zespół zadaniowy (Elżbieta Suszczyńska – pedagog, Elżbieta Szepeluk, Grażyna Wróblewska) |
do 20 września 2021 r. |
2. |
Prowadzenie działań wychowawczo – profilaktycznych i opiekuńczych zgodnie z harmonogramem zawartym w programie: - omówienie z uczniami działań wynikających z programu wychowawczo – profilaktycznego; - przeprowadzenie diagnozy potrzeb i oczekiwań uczniów i rodziców w zakresie pomocy wychowawczej i psychologiczno – pedagogicznej. |
wychowawcy klas, pedagog |
cały rok szkolny |
3. |
Profilaktyka agresji i przemocy w szkole.
|
wszyscy nauczyciele, pedagog |
cały rok szkolny |
4. |
Realizacja działań związanych z profilaktyką uzależnień. |
wszyscy nauczyciele, pedagog, psycholog |
cały rok szkolny |
5. |
Realizacja zadań Samorządu Uczniowskiego – zgodnie z planem pracy. |
Opiekunowie SU: Ewa Stawska, Dorota Tarkowska, Anna Wołosiuk |
cały rok szkolny |
6. |
Rozpoznawanie środowiska uczniów i potrzeb w zakresie opieki wśród rodziców uczniów (świetlica, opieka w czasie dni wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczych). |
wychowawcy klas, pedagog |
cały rok szkolny |
7. |
Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych. Promowanie wzorców zachowań wśród uczniów. |
dyrektor/wicedyrektor, nauczyciele, wychowawcy, pedagog |
cały rok szkolny |
8. |
Współpraca z rodzicami: - prowadzenie działań wspierających rodziców w wychowaniu dzieci – spotkania pedagogizujące; - organizowanie zebrań z rodzicami, w tym konsultacji indywidualnych; - udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej rodzicom – konsultacje dla rodziców. |
dyrektor/wicedyrektor, wychowawcy, pedagog, psycholog |
cały rok szkolny |
9. |
Działalność Szkolnego Klubu Wolontariatu. Uwzględnienie kierunku polityki oświatowej państwa – realizacja działań wychowania do wrażliwości na prawdę i dobro oraz kształtowania właściwych postaw szlachetności i zaangażowania społecznego. |
Opiekunowie Szkolnego Klubu Wolontariatu: Elżbieta Kijuk, Maria Mikołajczak; wychowawcy |
cały rok szkolny |
10. |
Organizacja wycieczek szkolnych: - ogniska integracyjne; - wyjazdy do kina; - wycieczka w ramach programu MEiN „Poznaj Polskę”; - inne wycieczki (po uzgodnieniu miejsca i terminu z rodzicami). |
wychowawcy klas |
cały rok szkolny |
Organizacja działań prozdrowotnych
Lp. |
Zadania do realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Opracowanie procedur obowiązujących w szkole od 01.09.2021 r. w oparciu o wytyczne MEiN, MZ i GIS. |
dyrektor |
sierpień 2021 r. |
2. |
Opracowanie procedury postępowania w przypadku ucznia z chorobą przewlekłą – cukrzycą. |
dyrektor |
wrzesień 2021 |
3. |
Promowanie szczepień: - Tydzień informacyjny na temat szczepień dzieci od 12. roku życia (1-5 wrzesień); - Tydzień przygotowania do szczepienia, tzn. zbieranie przez wychowawców zgód od rodziców i opiekunów (5-12 wrzesień); - Tydzień szczepień (13-19 wrzesień). - Wykorzystanie materiałów oświatowo – zdrowotnych (ulotki) oraz prezentacji multimedialnej „Zaszczep się przeciw COVID- 19. Bądź bezpieczny”.
|
dyrektor, wychowawcy klas, nauczyciele |
cały rok szkolny |
4. |
Propagowanie zdrowych nawyków żywieniowych oraz zachęcanie uczniów do aktywnego spędzania wolnego czasu. |
wszyscy nauczyciele, pedagog |
cały rok szkolny |
5. |
Promowanie zdrowego stylu życia poprzez: - kontynuację „Programu dla szkół” (klasy I-V); - realizację programów: · „Bieg po zdrowie” (kl. IV); · „Trzymaj Formę!” (kl. V, VII, VIII); · „Ogólnopolski program profilaktyki czerniaka” (kl. VII, VIII). Wytyczne z zakresu oświaty zdrowotnej i promocji zdrowia na rok szkolny 2021/2022 w szczególności dotyczą: 1. Popularyzowania zasad zdrowego stylu życia w zakresie: - poprawy sposobu żywienia, zapobiegania otyłości; - propagowanie aktywności fizycznej; - zapobieganie nałogom; - umiejętność kontroli stanu swojego zdrowia. 2. Profilaktyki chorób zakaźnych i niezakaźnych poprzez kampanie społeczne i działania akcyjne wynikające z sytuacji epidemiologicznej kraju, województwa i powiatu oraz bieżących potrzeb 3. Profilaktyki zakażeń pokarmowych i zatruć grzybami. 4. Propagowania zasad higieny osobistej i otoczenia 5. Badań ewaluacyjnych inicjatyw i programów realizowanych przez PIS w zakresie zachowań zdrowotnych wybranych grup społecznych. |
Grażyna Wróblewska Dorota Tarkowska Elżbieta Suszczyńska |
cały rok szkolny wrzesień 2021 – maj 2022 wrzesień 2021 – 1 kwietnia 2022 |
6. |
Realizacja tematyki prozdrowotnej z uczniami związanej z przeciwdziałaniem COVID- 19 (czym jest koronawirus, objawy choroby, osoby najbardziej narażone, jak się chronić przed koronawirusem, zalecenia). |
wychowawcy klas, pedagog |
cały rok szkolny |
7. |
Kontrola przestrzegania procedur ochrony zdrowia w związku z pandemią koronawirusa: - Zapoznanie uczniów z zasadami ochrony zdrowia w związku z sytuacją epidemiczną. - Prowadzenie zintegrowanych działań profilaktycznych wynikających z programu profilaktyczno – wychowawczego z działaniami przeciwdziałającymi COVID- 19 i promującymi zdrowie. Eliminowanie lęku, poczucia zagrożenia spowodowanych nadmiernym obciążeniem związanym z informacjami nt. epidemii. Zaprojektowanie działań integrujących z uwzględnieniem propozycji zgłaszanych przez uczniów i rodziców, z możliwością włączenia w te działania pedagoga i psychologa. Stała współpraca z poradnią psychologiczno – pedagogiczną. |
dyrektor/wicedyrektor, nauczyciele |
cały rok szkolny |
Organizacja działań związanych z opieką
Lp. |
Zadania do realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Objęcie opieką świetlicy wszystkich uczniów kl. I-VIII potrzebujących takiej opieki. |
wychowawcy klas, nauczyciele świetlicy |
cały rok szkolny
|
2. |
Zapewnienie obiadów w szkole, sfinansowanie obiadów uczniom z rodzin będących w trudnej sytuacji (we współpracy z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej). |
dyrektor |
cały rok szkolny |
3. |
Zapewnienie dodatkowej opieki i pomocy uczniom, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID- 19. Rozpoznanie indywidualnych potrzeb uczniów w zakresie wsparcia psychologiczno – pedagogicznego oraz podjęcie działań adekwatnych do zdiagnozowanych potrzeb. Rozwijanie relacji interpersonalnych na poziomie nauczyciel – uczeń, uczeń – uczeń poprzez m. in. częste kontakty i rozmowy nauczycieli lub pedagoga z uczniami, uczniów z uczniami – integrację zespołu klasowego, objęcie wsparciem osób nieśmiałych i wycofanych, docenianie każdej aktywności, angażowanie do dodatkowych zadań. Podejmowanie działań integrujących zespół klasowy: ogniska integracyjne, wyjścia i wyjazdy klasowe (np. do kina), wycieczki. |
wychowawcy klas, nauczyciele, pedagog, psycholog |
cały rok szkolny |