HARMONOGRAM ZAJĘĆ WARSZTATOWYCH

o tematyce profilaktycznej prowadzonych przez  p. Barbarę Paliga z Centrum Działań Profilaktycznych w dniu 28 listopada 2017r. od godz. 8.00 w Zespole Szkół im. Kornela Makuszyńskiego w Małaszewiczach: warsztaty po 90 minut – 2 jednostki lekcyjne

 

8.00 – 9.40 – klasa VA, sala nr 24, „Złość da ci w kość” (o agresji i przemocy rówieśniczej),

9.50 – 11.30 – klasa VB,sala nr 6, „Złość da ci w kość”

11.40 – 13.30 – klasa IV B, sala nr 21, „Złość da ci w kość”

13.40 – 15.00– klasa VI, sala 26 „ Nie bój się lęku”

 

„Złość da ci w kość”

Warsztaty uczą postawy wolnej od agresji, poczucia odpowiedzialności za swoje postępowanie, a także budowania pozytywnych relacji między rówieśnikami. Prowadzący je trener uświadamia uczniom, jak ważna jest rozmowa o swoich lękach i problemach. Wspólnie z grupą ustala on również najczęstsze przyczyny przemocy w szkole, na podwórku i w domu. Pokazuje też, jak można wybrnąć z konfliktowej sytuacji bez uciekania się do zachowań z jednej strony agresywnych, a z drugiej – nadmiernie uległych. Uczniowie poznają również metody relaksacji oraz uczą się, jak radzić sobie z frustracją i negatywnymi emocjami. też, jak można wybrnąć z konfliktowej sytuacji bez uciekania się do zachowań z jednej strony agresywnych, a z drugiej – nadmiernie uległych. Uczniowie poznają również metody relaksacji oraz uczą się, jak radzić sobie z frustracją i negatywnymi emocjami.

„Nie bój się lęku”

Ktoś kiedyś powiedział, że najgorszy jest lęk przed czymś, czego nie można nazwać. Będąc przekonani o słuszności tego stwierdzenia, pomagamy dorastającym dzieciom nazywać po imieniu ich lęki, tłumacząc ich źródła oraz pokazując, w jaki sposób można sobie z nimi radzić w codziennym życiu. W trakcie specjalnie dedykowanych temu zagadnieniu warsztatów uczniowie zyskują szansę, by otwarcie i szczerze porozmawiać o dręczących ich problemach i wspólnie zastanowić się nad sposobami wychodzenia z przeróżnych impasów.

Prowadzący zajęcia trener wyjaśnia, jak nabrać większej pewności siebie, opanować nieśmiałość czy poradzić sobie z traumatycznym wydarzeniem. Stara się też odpowiedzieć na pytanie, czym różni się zwykły smutek od depresji, oraz kiedy obniżony nastrój powinniśmy interpretować jako sygnał, że należy poszukać fachowej pomocy. Celem tych zajęć jest również przekonanie młodych ludzi, że z lękami czy depresją naprawdę można i warto wygrać.

 

 

Pedagog Szkolny

Elżbieta Suszczyńska