Wymagania edukacyjne
z języka rosyjskiego
na poszczególne oceny
Klasa I
5 – bardzo dobry
Uczeń potrafi:
- wskazać na mapie Rosję,
- zapytać , co to jest?
- nazwać przybory szkolne takie jak: piórnik, długopis, ołówek, książka, zeszyt.
- zapytać, kto to jest?
- nazwać stolicę rosyjską,
- opisać flagę państwową Rosji,
- powiedzieć co to jest matrioszka,
- powiedzieć do czego służy samowar,
- powiedzieć co to jest Wańka- wstańka,
- wskazać bałałajkę,
- nazwać typowych przedstawicieli rosyjskiej animacji,
- zaśpiewać rosyjską wersję piosenki „Panie Janie”.
- powitać się po rosyjsku,
- pożegnać się po rosyjsku,
- przywitać i pożegnać się z kolegą, rówieśnikiem,
- powiedzieć jak się nazywam,
- zapytać się o imię kolegi,
- powiedzieć jak ma na nazwisko,
- zapytać się kolegi jak ma na nazwisko,
- powiedzieć kim jestem,
- zapytać się kolegi kim jest,
- powiedzieć gdzie mieszka,
- zapytać się kolegi gdzie mieszka,
- używać zwrotów grzecznościowych proszę , dziękuję,
- udzielać odpowiedzi twierdzących i przeczących.
- zaśpiewać piosenkę rosyjską
- powitać się po rosyjsku,
- pożegnać się po rosyjsku,
- przywitać i pożegnać się z kolegą, rówieśnikiem,
- powiedzieć jak się nazywam,
- zapytać się o imię kolegi,
- powiedzieć jak ma na nazwisko,
- zapytać się kolegi jak ma na nazwisko,
- powiedzieć kim jestem,
- zapytać się kolegi kim jest,
- powiedzieć gdzie mieszka,
- zapytać się kolegi gdzie mieszka,
- używać zwrotów grzecznościowych proszę , dziękuję,
- udzielać odpowiedzi twierdzących i przeczących.
- zaśpiewać piosenkę rosyjską
- nazwać osoby ze swojego najbliższego otoczenia,
- policzyć w zakresie od 1 – 12,
-podać swój wiek,
- nazwać poznane kolory,
- powiedzieć z pamięci wiersz „ Kolorowe balony”.
- wyrazić informację o posiadaniu czegoś,
- zapytać kolegę czy coś posiada,
- wyrazić informację o posiadaniu czegoś,
- zapytać kolegę czy coś posiada,
- zaśpiewać piosenkę zimową „Choineczka”,
- powiedzieć kim jest Dziadek Mróz,
- powiedzieć kim jest Śnieżynka,
- powiedzieć kiedy dzieci w Rosji otrzymują prezenty,
- nazwać poszczególne dni tygodnia,
- potrafi powiedzieć w pierwszej osobie, że idzie, czyta, pisze , gra, odpoczywa, ogląda,
- zaśpiewać piosenkę zimową „Choineczka”,
- powiedzieć kim jest Dziadek Mróz,
- powiedzieć kim jest Śnieżynka,
- powiedzieć kiedy dzieci w Rosji otrzymują prezenty,
- powiedzieć kiedy prawosławni obchodzą święta.
- nazwać dzikie zwierzęta, czyli: lew, tygrys, żyrafa, żółw, wilk, zając, małpa,
- nazwać zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego , czyli: kura, kaczka, gęś, kogut, świnia, koń, krowa.
- powiedzieć wiersz z nazwami zwierząt domowych,
- zaśpiewać piosenkę” Antoszka”
- nazwać przedmioty znajdujące się w klasie,
- powiedzieć krótką wyliczankę rosyjską,
- nazwać pory roku.
4 – dobry
Uczeń potrafi:
- wskazać na mapie Rosję,
- zapytać , co to jest?
- nazwać przybory szkolne takie jak: piórnik, długopis, ołówek, książka, zeszyt.
- zapytać, kto to jest?
- nazwać stolicę rosyjską,
- opisać flagę państwową Rosji,
- powiedzieć co to jest matrioszka,
- powiedzieć do czego służy samowar,
- powiedzieć co to jest Wańka- wstańka,
- wskazać bałałajkę,
- nazwać typowych przedstawicieli rosyjskiej animacji,
- zaśpiewać rosyjską wersję piosenki „Panie Janie”.
- powitać się po rosyjsku,
- pożegnać się po rosyjsku,
- przywitać i pożegnać się z kolegą, rówieśnikiem,
- powiedzieć jak się nazywam,
- zapytać się o imię kolegi,
- powiedzieć jak ma na nazwisko,
- zapytać się kolegi jak ma na nazwisko,
- powiedzieć kim jestem,
- zapytać się kolegi kim jest,
- powiedzieć gdzie mieszka,
- zapytać się kolegi gdzie mieszka,
- używać zwrotów grzecznościowych proszę , dziękuję,
- udzielać odpowiedzi twierdzących i przeczących.
- zaśpiewać piosenkę rosyjską
- nazwać osoby ze swojego najbliższego otoczenia,
- policzyć w zakresie od 1 – 12,
-podać swój wiek,
- nazwać poznane kolory,
- powiedzieć z pamięci wiersz „ Kolorowe balony”.
- wyrazić informację o posiadaniu czegoś,
- zapytać kolegę czy coś posiada,
- wyrazić informację o posiadaniu czegoś,
- nazwać dzikie zwierzęta, czyli: lew, tygrys, żyrafa, żółw, wilk, zając, małpa,
- nazwać zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego , czyli: kura, kaczka, gęś, kogut, świnia, koń, krowa.
- powiedzieć wiersz z nazwami zwierząt domowych,
- zaśpiewać piosenkę” Antoszka”
- nazwać przedmioty znajdujące się w klasie,
- powiedzieć krótką wyliczankę rosyjską,
- nazwać pory roku.
3 – dostateczny
Uczeń potrafi:
- zapytać , co to jest?
- nazwać przybory szkolne takie jak: piórnik, długopis, ołówek, książka, zeszyt.
- zapytać, kto to jest?
- nazwać stolicę rosyjską,
- opisać flagę państwową Rosji,
- powiedzieć co to jest matrioszka,
- powiedzieć do czego służy samowar,
- powiedzieć co to jest Wańka- wstańka,
- wskazać bałałajkę,
- nazwać typowych przedstawicieli rosyjskiej animacji,
- powitać się po rosyjsku,
- pożegnać się po rosyjsku,
- przywitać i pożegnać się z kolegą, rówieśnikiem,
- powiedzieć jak się nazywam,
- zapytać się o imię kolegi,
- powiedzieć jak ma na nazwisko,
- zapytać się kolegi jak ma na nazwisko,
- powiedzieć kim jestem,
- zapytać się kolegi kim jest,
- powiedzieć gdzie mieszka,
- zapytać się kolegi gdzie mieszka,
- używać zwrotów grzecznościowych proszę , dziękuję,
- udzielać odpowiedzi twierdzących i przeczących.
- wyrazić informację o posiadaniu czegoś,
- zapytać kolegę czy coś posiada,
- nazwać dzikie zwierzęta, czyli: lew, tygrys, żyrafa, żółw, wilk, zając, małpa,
- nazwać zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego , czyli: kura, kaczka, gęś, kogut, świnia, koń, krowa.
2 – dopuszczający
Uczeń potrafi:
- powitać się po rosyjsku,
- pożegnać się po rosyjsku,
- przywitać i pożegnać się z kolegą, rówieśnikiem,
- powiedzieć jak się nazywam,
- zapytać się o imię kolegi,
- powiedzieć jak ma na nazwisko,
- zapytać się kolegi jak ma na nazwisko,
- powiedzieć kim jestem,
- zapytać się kolegi kim jest,
- powiedzieć gdzie mieszka,
1 – niedostateczny
Uczeń nie uczestniczy w lekcji, nie wykazuje żadnego zaangażowania przedmiotem.