Wymagania edukacyjne

 z języka rosyjskiego

na poszczególne oceny

 

Klasa I

 

5 – bardzo dobry

 

Uczeń potrafi:

- wskazać na mapie Rosję,

- zapytać , co to jest?

- nazwać przybory szkolne takie jak: piórnik, długopis, ołówek, książka, zeszyt.

- zapytać, kto to jest?

- nazwać stolicę rosyjską,

- opisać flagę państwową Rosji,

- powiedzieć co to jest matrioszka,

- powiedzieć do czego służy samowar,

- powiedzieć co to jest Wańka- wstańka,

- wskazać bałałajkę,

- nazwać typowych przedstawicieli rosyjskiej animacji,

- zaśpiewać rosyjską wersję piosenki „Panie Janie”.

- powitać się po rosyjsku,

- pożegnać się po rosyjsku,

- przywitać i pożegnać się z kolegą, rówieśnikiem,

- powiedzieć jak się nazywam,

- zapytać się o imię kolegi,

- powiedzieć jak ma na nazwisko,

- zapytać się kolegi jak ma na nazwisko,

- powiedzieć  kim jestem,

- zapytać się kolegi kim jest,

- powiedzieć gdzie mieszka,

 - zapytać się kolegi gdzie mieszka,

- używać zwrotów grzecznościowych proszę , dziękuję,

- udzielać odpowiedzi twierdzących i przeczących.

- zaśpiewać piosenkę rosyjską

- powitać się po rosyjsku,

- pożegnać się po rosyjsku,

- przywitać i pożegnać się z kolegą, rówieśnikiem,

- powiedzieć jak się nazywam,

- zapytać się o imię kolegi,

- powiedzieć jak ma na nazwisko,

- zapytać się kolegi jak ma na nazwisko,

- powiedzieć  kim jestem,

- zapytać się kolegi kim jest,

- powiedzieć gdzie mieszka,

 - zapytać się kolegi gdzie mieszka,

- używać zwrotów grzecznościowych proszę , dziękuję,

- udzielać odpowiedzi twierdzących i przeczących.

- zaśpiewać piosenkę rosyjską

- nazwać osoby ze swojego najbliższego otoczenia,

- policzyć w zakresie od 1 – 12,

-podać swój wiek,

- nazwać poznane kolory,

- powiedzieć z pamięci wiersz „ Kolorowe balony”.

- wyrazić informację o posiadaniu czegoś,

- zapytać kolegę czy coś posiada,

- wyrazić informację o posiadaniu czegoś,

- zapytać kolegę czy coś posiada,

- zaśpiewać piosenkę zimową  „Choineczka”,

- powiedzieć kim jest Dziadek Mróz,

- powiedzieć kim jest Śnieżynka,

- powiedzieć kiedy dzieci w Rosji otrzymują prezenty,

- nazwać poszczególne dni tygodnia,

- potrafi powiedzieć w pierwszej osobie, że idzie, czyta, pisze , gra, odpoczywa, ogląda,

- zaśpiewać piosenkę zimową  „Choineczka”,

- powiedzieć kim jest Dziadek Mróz,

- powiedzieć kim jest Śnieżynka,

- powiedzieć kiedy dzieci w Rosji otrzymują prezenty,

- powiedzieć kiedy prawosławni obchodzą święta.

- nazwać dzikie zwierzęta, czyli: lew, tygrys, żyrafa, żółw, wilk, zając, małpa,

- nazwać zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego , czyli:  kura, kaczka, gęś, kogut, świnia, koń, krowa.

- powiedzieć wiersz z nazwami zwierząt domowych,

- zaśpiewać piosenkę” Antoszka”

- nazwać przedmioty znajdujące się w klasie,

- powiedzieć krótką wyliczankę rosyjską,

- nazwać  pory roku.

 

4 – dobry

 

Uczeń potrafi:

- wskazać na mapie Rosję,

- zapytać , co to jest?

- nazwać przybory szkolne takie jak: piórnik, długopis, ołówek, książka, zeszyt.

- zapytać, kto to jest?

- nazwać stolicę rosyjską,

- opisać flagę państwową Rosji,

- powiedzieć co to jest matrioszka,

- powiedzieć do czego służy samowar,

- powiedzieć co to jest Wańka- wstańka,

- wskazać bałałajkę,

- nazwać typowych przedstawicieli rosyjskiej animacji,

- zaśpiewać rosyjską wersję piosenki „Panie Janie”.

- powitać się po rosyjsku,

- pożegnać się po rosyjsku,

- przywitać i pożegnać się z kolegą, rówieśnikiem,

- powiedzieć jak się nazywam,

- zapytać się o imię kolegi,

- powiedzieć jak ma na nazwisko,

- zapytać się kolegi jak ma na nazwisko,

- powiedzieć  kim jestem,

- zapytać się kolegi kim jest,

- powiedzieć gdzie mieszka,

 - zapytać się kolegi gdzie mieszka,

- używać zwrotów grzecznościowych proszę , dziękuję,

- udzielać odpowiedzi twierdzących i przeczących.

- zaśpiewać piosenkę rosyjską

- nazwać osoby ze swojego najbliższego otoczenia,

- policzyć w zakresie od 1 – 12,

-podać swój wiek,

- nazwać poznane kolory,

- powiedzieć z pamięci wiersz „ Kolorowe balony”.

- wyrazić informację o posiadaniu czegoś,

- zapytać kolegę czy coś posiada,

- wyrazić informację o posiadaniu czegoś,

- nazwać dzikie zwierzęta, czyli: lew, tygrys, żyrafa, żółw, wilk, zając, małpa,

- nazwać zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego , czyli:  kura, kaczka, gęś, kogut, świnia, koń, krowa.

- powiedzieć wiersz z nazwami zwierząt domowych,

- zaśpiewać piosenkę” Antoszka”

- nazwać przedmioty znajdujące się w klasie,

- powiedzieć krótką wyliczankę rosyjską,

- nazwać  pory roku.

 

3 – dostateczny

 

Uczeń potrafi:

- zapytać , co to jest?

- nazwać przybory szkolne takie jak: piórnik, długopis, ołówek, książka, zeszyt.

- zapytać, kto to jest?

- nazwać stolicę rosyjską,

- opisać flagę państwową Rosji,

- powiedzieć co to jest matrioszka,

- powiedzieć do czego służy samowar,

- powiedzieć co to jest Wańka- wstańka,

- wskazać bałałajkę,

- nazwać typowych przedstawicieli rosyjskiej animacji,

- powitać się po rosyjsku,

- pożegnać się po rosyjsku,

- przywitać i pożegnać się z kolegą, rówieśnikiem,

- powiedzieć jak się nazywam,

- zapytać się o imię kolegi,

- powiedzieć jak ma na nazwisko,

- zapytać się kolegi jak ma na nazwisko,

- powiedzieć  kim jestem,

- zapytać się kolegi kim jest,

- powiedzieć gdzie mieszka,

 - zapytać się kolegi gdzie mieszka,

- używać zwrotów grzecznościowych proszę , dziękuję,

- udzielać odpowiedzi twierdzących i przeczących.

- wyrazić informację o posiadaniu czegoś,

- zapytać kolegę czy coś posiada,

- nazwać dzikie zwierzęta, czyli: lew, tygrys, żyrafa, żółw, wilk, zając, małpa,

- nazwać zwierzęta z gospodarstwa wiejskiego , czyli:  kura, kaczka, gęś, kogut, świnia, koń, krowa.

 

2 – dopuszczający

 

Uczeń potrafi:

- powitać się po rosyjsku,

- pożegnać się po rosyjsku,

- przywitać i pożegnać się z kolegą, rówieśnikiem,

- powiedzieć jak się nazywam,

- zapytać się o imię kolegi,

- powiedzieć jak ma na nazwisko,

- zapytać się kolegi jak ma na nazwisko,

- powiedzieć  kim jestem,

- zapytać się kolegi kim jest,

- powiedzieć gdzie mieszka,

 

1 – niedostateczny

 

Uczeń nie uczestniczy w lekcji, nie wykazuje żadnego zaangażowania przedmiotem.