TYDZIEŃ Z PROFILAKTYKĄ

W dniach 19, 20, 21 lutego 2018r. w Zespole Szkół im. Kornela Makuszyńskiego odbędą się warsztaty profilaktyczne dla uczniów szkoły podstawowej oraz oddziałów przedszkolnych, dotyczące zagadnień cyberprzemocy oraz zagrożeń płynących z multimediów,  prowadzone przez trenera profilaktyka z Centrum Działań Profilaktycznych z Wieliczki.

Harmonogram warsztatów profilaktycznych

14 lutego 2018 r. w naszej szkole obchodziliśmy ,,DZIEŃ ŚWIĘTEGO WALENTEGO‘’, w którym przekazaliśmy życzenia tym osobom, które darzymy sympatią i przyjaźnią. Organizatorem imprezy był Samorząd Uczniowski oraz panie K. Sepczuk i A. Wołosiuk. Już od rana panował u nas specyficzny, pełen uśmiechu nastrój - zaobserwować można było odświętnie udekorowaną tablicę na korytarzu dolnym, znaczną ilość uczniów ubranych na kolor czerwony oraz inne ozdoby kojarzące się z miłością i zakochaniem. Organizatorzy imprezy zorganizowali specjalną ,,Pocztę Walentynkową‘’ aby można było przekazać walentynkowe życzenia najbliższym. Szkolni listonosze nie narzekali w tym dniu na brak pracy, było bowiem wielu chętnych, którzy skorzystali z tej inicjatywy. Nie zabrakło również wyrazów sympatii pod adresem dyrekcji szkoły, nauczycieli i wychowawców. Wyjątkowo starannie zaplanowano loterię z nagrodami, która cieszyła się dużą popularnością wśród naszych dzieci
i młodzieży. Uczniowie bawili się pod czujnym okiem organizatorów i nauczycieli. Walentynki przyniosły społeczności szkolnej wiele radości. Dzień ten ma przypominać nam o tym, co jest w życiu najważniejsze – o miłości do bliźniego. Świętowanie walentynkowe ma już wielu zwolenników pośród nas, bo uczy okazywania uczuć, a tym samym niesie radość i zadowolenie.

K. Sepczuk, A. Wołosiuk

Owocna współpraca wymaga poznania siebie nawzajem i swoich potrzeb nic lepiej nie scala ludzi jak wspólnie spędzony czas. Nasz szkolny samorząd nie tylko spotyka się na zebraniach ale również poza szkołą. Wycieczka integracyjna odbyła się 15 listopada 2017 do Białej Podlaskiej. Pierwszym punktem wyjazdu był seans filmowy w kinie Cinema 3D gdzie obejrzeliśmy film „Thor: Ragnarok”,  jest to fantastycznonaukowy film akcji na podstawie serii komiksów wydawnictwa Marvel Comics o superbohaterze, który mimo wielu przeciwności walczy o dobro i szczęście ludzi. Oczywiście, samemu byłoby mu to ciężko osiągnąć jednak działając w drużynie wszystko jest możliwe. Tego dnia odwiedziliśmy również Muzeum Południowego Podlasia     i wzięliśmy udział w lekcji „Boże Narodzenie na Podlasiu – Wigilia, Bogaty Wieczór, Brodacze, Herody”. Po bardzo interesującej pogadance dzieci wykonały swoje własne stroiki. Na wigilijnym stole na pewno będą pięknie wyglądać. Wycieczka przebiegła w bardzo przyjacielskiej atmosferze i uczniowie już czekają na kolejną. Dziękujemy rodzicom którzy z nami pojechali jako opiekunowie Pani D. Wowczeniuk i Panu A. Naumiuk.

I.Markowska, A.Wołosiuk

Dnia 10 listopada w Zespole Szkół im. K. Makuszyńskiegow Małaszewiczach odbyła się uroczysta akademia z okazji 99 Rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Akademia przede wszystkim miała przypomnieć ciężkie czasy, ale także wzbudzić w nas refleksje. Część artystyczną przygotowali uczniowie klasy VI pod kierunkiem p. M. Mikołajczak i p. R.  Barszczewskiego. Pięknie recytowane wiersze, śpiewane pieśni patriotyczne, scenka ,,Strajk dzieci we Wrześni 1901 r.” wprowadziły  uczniów w atmosferę wydarzeń poprzedzających dzień 11 listopada 1918 r. W skrócie zobrazowano sytuację polityczną kraju, jaka miała miejsce przed odzyskaniem przez Polskę niepodległości. Jednak największy nacisk położono na ducha narodu polskiego, który w czasie 123 lat niewoli stale wychodził z inicjatywą walki za Ojczyznę. Przypomniano daty rozbiorów, powstań narodowych, podkreślając wkład ich uczestników. Montaż słowno-muzyczny uświetniła piękna jesienna sceneria z szeregiem krzyży. Dzień  ten był dla nas lekcją patriotyzmu i historii. Uczestnicząc corocznie w obchodach Święta Niepodległości dajemy wyraz pamięci o tych wszystkich, dzięki którym żyjemy w wolnej Polsce.

M.Mikołajczak

Po długim oczekiwaniu na piękną pogodę 17 października 2017 r. po dwóch godzinach lekcyjnych klasy  V a i V b wraz z wychowawczyniami wyruszyły na pieszą wycieczkę do Podolanki. Po półgodzinnej wędrówce wesoła gromada dotarła do leśniczówki, gdzie powitała ich grupa rodziców. Na strudzonych wędrowców czekała już smaczna zupa, którą można było posilić się przy ciepłym kominku. Po krótkim odpoczynku rozpoczęły się zabawy na świeżym powietrzu. Klasy rywalizowały ze sobą w różnorodnych konkurencjach przyrodniczo-sportowych. Do zabaw włączali się również rodzice i wychowawczynie. Wszyscy nieco zmęczeni aktywnością fizyczną zasiedli lub ustawili się przy płonącym ognisku. Upieczone kiełbaski i ziemniaczki smakowały wybornie w towarzystwie różnorodnych dodatków przygotowanych przez rodziców. Następnie klasy rywalizowały w grach drużynowych. Na koniec było coś słodkiego – z ciast przygotowanych przez rodziców największą popularnością cieszyły się babeczki, które doczekały się nawet specjalnej reklamy – „Jedzcie, jedzcie te babeczki, bo są pyszne jak z bajeczki”.

Wypoczęci i najedzeni piątoklasiści wyruszyli w drogę powrotną, podczas której odbyła się praktyczna lekcja przyrody. Nastąpiło zespołowe zbieranie grzybów jadalnych. Impreza była bardzo udana. Pogoda dopisała, klasy zintegrowały się. Szczególne podziękowania należą się rodzicom za doskonałą organizację wycieczki.

Obrazy newsów: rower1.jpgDnia 20.06.2016 r. członkowie Samorządu Uczniowskiego stawili się w szkole swoimi jednośladami by po godz.8:00 wyruszyć na rajd rowerowy. Uczniowie klasy IVA i IVB byli uczestnikami rajdu po raz pierwszy, ponieważ niedawno zdali egzamin na kartę rowerową. Informacji na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym udzielił pan dzielnicowy J. Drygulski, który w tym dniu gościł w naszej szkole. Najpierw opiekunowie SU sprawdzili listę obecności, zebrali zgody rodziców, karty rowerowe i przeczytali regulamin rajdu. Następnie sprawdzili stan techniczny rowerów. O godz. 8:15 całą grupą wyruszyliśmy w drogę – Małaszewicze, Kobylany, Terespol. Trasa była bezpieczna ponieważ poruszaliśmy się po ścieżkach rowerowych. Po 45 min byliśmy już na terenie kąpieliska w Kobylanach gdzie byliśmy świadkami otwarcia wystawy poświęconej jednemu z bohaterów obrony Twierdzy Brześć, zwiedzaliśmy muzeum, jedliśmy śniadanie na plaży i podziwialiśmy wspaniałe widoki wokół akwenu wodnego. Po godz. 10:00 dotarliśmy do GCK w Kobylanach. Tam zostaliśmy ciepło przyjęci przez P. Magdalenę Romaniuk, która oprowadziła nas po Urzędzie Gminy, gminnej bibliotece oraz zapoznała z wakacyjną ofertą GCK. Dziewczynki z kl. IV założyły karty biblioteczne i wypożyczyły książki na wakacje. Następnie udaliśmy się do restauracji „Galeria Smaków” w Terespolu na smaczny obiad. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do lodziarni na pyszne lody. Około godz. 14:00 wróciliśmy do domu cali i zdrowi. Już nie możemy się doczekać następnego rajdu! – często powtarzali uczniowie kl. IVA i IVB.