Ułatwienia dostępu

Ładowanie Konfiguracji Stylów. Proszę czekać...

DZIAŁANIA PROFILAKTYCZNE

W I SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2017/2018

I. Spotkania z policjantem o charakterze profilaktyczno – informacyjnym dotyczące m.in. bezpieczeństwa na drogach, respektowania regulaminów szkolnych, profilaktyki przemocy i agresji.

II.  Teatrzyki profilaktyczne

TEATR „KURTYNA” ul. Kordiana 60/49

30-653 Kraków,

www.kurtyna.krakow.pl

14 listopada 2017r. ( wtorek)

1.     Godz. 8.00-8.45 – klasy I-III (sala gimnastyczna)

Bajka profilaktyczna pt. „Tu rządzi kot” 

2.     Godz. 9.20 – 10.05 – przedszkole - wszystkie grupy,

( miejsce – odział przedszkolny)

Bajka profilaktyczna pt. „Awantura o żabę” 

„Tu rządzi kot” 

 bajka profilaktyczna

Teatr Kurtyna zaprasza młodych widzów na niezwykły spektakl, który opowiada o tym, jak wspaniale jest odkrywać, że świat może być miejscem, którego będziemy mądrymi i szczęśliwymi mieszkańcami, cieszącymi się szacunkiem i uznaniem innych. Tytułowy bohater, spragniony wiedzy i dociekliwy kot powiedzie widzów przez zabawną i pouczającą opowieść o wytrwałości, pracowitości, byciu uczciwym i sprawiedliwym. O tym, że złość czyni nas słabymi, a korzystanie z rad opiekunów powala na to, by dobro i prawda dawały nam szczęście.

„Tu rządzi kot” to barwne, wypełnione muzyką przedstawienie, które w uroczy, zabawny, a zarazem prosty i adekwatny sposób, dostosowany realizacyjnie i treściowo do zróżnicowanego poziomu psychofizycznego młodych widzów, daje im możliwość poznania i zrozumienia podstawowych procesów społecznych, oraz wypracowania właściwego wobec nich modelu zachowania.

            Wartości wychowawczo-profilaktyczne / w oparciu o Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r./

            - profilaktyka zachowań ryzykownych (zapoznanie z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życiowych, kształtowanie właściwego zachowania się w sytuacji
zagrożenia, dobre i złe strony Internetu, niebezpieczeństwa użycia łatwo dostępnych lekarstw i używek, kształtowanie umiejętności utrzymywania ładu i porządku wokół siebie, w miejscu nauki i zabawy. 

             - edukacja zdrowotna (kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie, kształtowanie umiejętności analizy zjawisk przyrodniczych,

            - relacje – kształtowanie postaw społecznych (kształtowanie wytrwałości w działaniu i dążeniu do celu, umiejętności właściwego zachowania się w sytuacjach zwycięstwa i porażki, kształtowanie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji z rówieśnikami, rozpoznawania ich potrzeb, współpracy z innymi, z zachowaniem obowiązujących norm i reguł kultury osobistej, przygotowanie do sprawiedliwego i uczciwego oceniania zachowania własnego i innych ludzi, empatia i szacunek dla słabszych, pokora wobec autorytetów

            - wdrażanie kultury -  przywiązania do wartości, właściwych norm i wzorców zachowań (komunikacja w różnych sytuacjach społecznych, język i kultura wypowiedzi, odróżnianie dobra od zła, zapobieganie dyskryminacji, szacunek do pracy i nauki, podtrzymywanie własnej wartości i uznanie dla ciekawości poznawczej, różne formy wyrażania emocji)

 

„Awantura o żabę” 

 bajka profilaktyczna 0-3

 Spektakl „Awantura o żabę” to urocza opowieść o pożytkach płynących z pracowitości, dobrego zachowania, akceptacji, szacunku do ludzi, posłuszeństwa wobec opiekunów i osób starszych.    To też wyraźna przestroga przed tym, aby unikać lenistwa, próżności, samolubstwa, agresji, kłótliwości oraz podstawowe wiadomości z profilaktyki uzależnień. Spektakl  „Awantura o żabę” to zabawna, a zarazem wzruszająca opowieść o stawaniu się dobrym i mądrym dzieckiem. Opowieść okraszona pięknymi kostiumami, muzyką i tańcem.                              

Spektakl pełen dynamicznych, humorystycznych dialogów, piosenki, interakcja działań scenicznych z publicznością, kostiumy, rekwizyty, oprawa muzyczna.

III.            WARSZTATY PROFILAKTYCZNE

Profilaktyka pozytywna - Centrum Rozwiązywania Problemów Społecznych

Pałac Kultury i Nauki

Plac Defilad 1 00-901 Warszawa

 

16.11.2017r. ( CZWARTEK)

  1. 1.      8.00-8.45 – KLASA IVA    warsztat: „ZAGUBIENI W CYBERPRZESTRZENI”
  2. 2.      8.50 – 9.40 – KLASA IV B warsztat: „ZAGUBIENI W CYBERPRZESTRZENI”
  3. 3.      9.50-10.35 – KLASA VA   warsztat: „ZAGUBIENI W CYBERPRZESTRZENI”
  4. 4.      10.45-11.30 – KLASA VB  warsztat: „ZAGUBIENI W CYBERPRZESTRZENI”
  5. 5.      11.40-12.25 – KLASA VI warsztat: LAJKUJE, NIE HEJTUJE
  6. 6.      12.45-13.30 – KLASA VII warsztat: LAJKUJE, NIE HEJTUJE

 

GODZ. 16.00 -16.45 – PEDAGOGIZACJA RODZICÓW – „W świecie tabletów i smartfonów, co jest po drugiej stronie?”

GODZ. 16.45 – konsultacje z wychowawcami w klasach.

KLASY IV – V

warsztat: „ZAGUBIENI W CYBERPRZESTRZENI”

Założenia merytoryczne i cele programu: 

  • dostarczenie uczniom wiedzy dotyczącej zarówno korzyści, jak i zagrożeń płynących z użytkowania internetu;  
  • kształtowanie postaw uczniów sprzyjających podejmowaniu racjonalnych decyzji związanych z czasem i doborem treści programów komputerowych oraz internetu;
  • promowanie zasad zdrowego stylu życia;
  • podnoszenie świadomości uczniów dotyczących ograniczeń prawnych wynikających z korzystania z sieci

Oczekiwane efekty programu – uczeń: 

  • podejmuje właściwe decyzje w sytuacjach zagrożenia
  • wyróżnia korzyści z właściwego korzystania z Internetu
  • wie, gdzie szukać pomocy w razie kontaktu z nieodpowiednimi treściami lub zagrożeniu cyberprzemocą
  • umie dobierać treści Internetu dostosowane do własnego wieku.

Klasa VI - VII

warsztat: LAJKUJE, NIE HEJTUJE

Założenia merytoryczne i cele programu: 

  • ukazanie skutków zachowań agresywnych w sieci
  • zdobycie wiedzy z zakresu specyfiki hejtowania w sieci
  • poszukiwanie odpowiedzi na takie pytania jak: dlaczego jesteśmy agresywni w Internecie? Co możemy zrobić, kiedy stajemy się ofiarą hejtu?
  • zwrócenie uwagi na istotę właściwiej komunikacji w Internecie, tzw. netykieta;
  • ćwiczenie umiejętności rozwiązywania trudnych sytuacji często pojawiających się w sieci;
  • uczenie sposobów komunikowania się i podejmowania dojrzałych decyzji;
  • zrozumienie i próba ukazania, jak  rozwiązywać  sytuacje konfliktowe, które pojawiają się w przestrzeni Internetu

Oczekiwane efekty programu – uczeń: 

  • zna przyczyny i skutki hejtowania w sieci
  • identyfikuje jakie metody są dla niego najlepsze chcąc rozładować napięcie i złość ◦
  • koryguje nieodpowiednie zachowania w przestrzeni Internetu
  • wie, co to znaczy być asertywnym
  • rozumie podstawowe pojęcia i zjawiska związane ze specyfiką komunikacji w Internecie

PEDAGOGIZACJA RODZICÓW

W ŚWIECIE TABLETÓW I SMARTFONÓW, CO JEST PO DRUGIEJ STRONIE?

Założenia merytoryczne i tematyka szkolenia:

        Dziecko dorasta w świecie nowych technologii i nieuchronnym staje się fakt, że coraz większą wagę przywiązuje do posiadania nowoczesnych sprzętów. Często nie zdaje sobie sprawy, jaki wpływ mają one na jego rozwój i zachowanie. Istotnym elementem jest właściwa kontrola i ograniczanie negatywnych skutków korzystania z technologicznego świata, podparte wiedzą na temat zagrożeń i negatywnego wpływu jaki za sobą niosą. 

        Świadomy rodzic, który potrafi efektywnie kontrolować i reagować. Reagować na przejawy uzależnienia to we współczesnych czasach szczególna pomoc dla dziecka. Poznanie zarówno wad jak i zalet urządzeń mobilnych oraz ich wpływy na rozwój psychofizyczny pomaga wkroczyć w wirtualny świat dziecka i poznać jego specyfikę.

  • Prezentujemy rodzaje aktywności dzieci i młodzieży w sieci, zalety korzystania z Internetu, najpopularniejsze zagrożenia Internetu.
  • Przedstawiamy, czym jest ZUI – Zespół Uzależnienia od Internetu, pokazujemy wpływ komputera i Internetu na młodego człowieka.
  • Omawiamy sposoby ochrony dziecka przed niepożądanymi treściami zamieszczanymi w Internecie.  
  • Prezentujemy i wyjaśniamy czym są takie zjawiska jak sexting – nastoletnia auto-pornografia w sieci, cyberprzemoc, era informacji i manipulacji medialnej.
  • Prezentujemy programy i kampanie społeczne dotyczące zagrożeń związanych z Internetem, programy pozwalające kontrolować dostęp dzieci do komputera i Internetu.

 Pedagog szkolny

Elżbieta Suszczyńska

Przedmiot Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3
Klasa 4 Klasa 5 Klasa 6 Klasa 7 Klasa 8
Zajęcia zintegrowane

             
Historia i społeczeństwo              
WOS              
Zajęcia komputerowe/ Informatyka      
Język angielski          
Język polski      

 

 


     
Język rosyjski            
Matematyka                
Muzyka                
Plastyka        
Przyroda/Biologia        

 

     
Religia
Zajęcia techniczne          
Wychowanie fizyczne        
Wychowanie do życia w rodzinie              
Chemia                
Fizyka                
 Geografia                
Edukacja dla bezpieczeństwa              

     https://zspmalaszewicze.bip.lubelskie.pl/build/logo/logo-bip-small.png