Dnia 9 grudnia  2022r. uczniowie klasy piątej  i szóstej wraz z panią wicedyrektor Elżbietą Brodacką i wychowawczyniami wzięli udział  w wycieczce do stolicy. Warszawa powitała  wszystkich piękną pogodą. Zauroczeni  aurą  i wystrojem świątecznym  Placu Zamkowego podziwiali kolumnę króla Zygmunta III Wazy a następnie Zamek Królewski. Bogate i pełne przepychu Apartamenty Królewskie wywarły na zwiedzających ogromne wrażenie.

Po dużej dawce historii Polski  przyszedł czas  na powrót do  współczesności i wędrówkę po Złotych Tarasach. Zachwytom nie było końca i tak  spacerując ulicami Warszawy podziwiając świąteczne  iluminacje  dotarli do ostatniego punktu czyli  do Teatru Roma.

O godzinie 19.00 rozległ się ostatni  dzwonek informujący o rozpoczynającym się musicalu pt. „Aida” Barwne kostiumy, ruchoma scenografia oraz efekty świetlne i wspaniałe występy artystów zachwyciły wszystkich. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni  wyruszyli w drogę powrotną, tak jak cały dzień ona  też była  pełna wrażeń, upłynęła jednak spokojnie  pod opieką opiekunów, pani pilot i czujnym okiem pana kierowcy.

InstaLogik to popularyzatorski konkurs matematyczno-informatyczny dla uczniów klas 4-8 SP. 10 grudnia 2022 r. odbył się 2 etap konkursu.  W drugim etapie sklasyfikowano 5007 osób. Do 3 etapu zakwalifikowało się 2561 osób, w tym 1 uczeń naszej szkoły – Eryk Pilipczuk z klasy 4b. Erykowi serdecznie gratulujemy sukcesu i wytrwałości! Życzymy powodzenia w 3 etapie! Etap 3 odbędzie się 18 marca 2023 r.

Tegoroczna V edycja Wojewódzkiego Konkursu Świątecznego „Najpiękniejsza bombka choinkowa” cieszyła się dużym zainteresowaniem naszych wychowanków i uczniów.

Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej w Lublinie. Celem konkursu jest: promowanie aktywności twórczej dzieci, rozwijanie ich kreatywności i umiejętności plastycznych, pielęgnowanie tradycji Świąt Bożego Narodzenia, wychowanie do wartości oraz uwrażliwienie na piękno.

W tegorocznej edycji wzięły udział 64 placówki oświatowe z województwa lubelskiego. Komisja konkursowa wyróżniła 37 prac spośród 398 niesamowitych bombek przysłanych na konkurs.

Z ogromną przyjemnością informujemy, że w gronie laureatów znaleźli się:

Jakub Grom, kl. III (opiekun p. Alicja Sołoducha);

Sandra Jarzyna, kl. V (opiekun p. Ewa Stawska);

Klaudia Wysokińska, kl. III (opiekun p. Alicja Sołoducha).

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom oraz ich opiekunom!

Dziękujemy wszystkim dzieciom i uczniom, którzy wykonali niezwykle różnorodne bombki choinkowe nawiązujące do tradycji Świąt Bożego Narodzenia.

Podziękowania kierujemy również w stronę RODZICÓW i NAUCZYCIELI, którzy motywowali swoich podopiecznych do wykonania wspaniałych prac.

 

14 grudnia br. odbyło się podsumowanie XIV edycji konkursu „CZYSTA ZIEMIA”, którego organizatorem jest Starostwo Powiatowe w Białej Podlaskiej.

Konkurs skierowany jest do uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych z terenu powiatu bialskiego. Jego celem jest rozpowszechnianie wśród dzieci i młodzieży właściwej postawy ekologicznej, szczególnie wobec problemu ochrony powierzchni Ziemi i najbliższego otoczenia przed zanieczyszczeniem odpadami komunalnymi. Do głównych zadań w ramach konkursu należą działania w zakresie edukacji ekologicznej, zbiórka odpadów nadających się do powtórnego wykorzystania, sprzątanie najbliższego otoczenia oraz inne inicjatywy proekologiczne.

W nagrodę za uczestnictwo otrzymaliśmy dyplom i zestaw lektur do biblioteki szkolnej. Nagrodę indywidualną za szczególne zaangażowanie w wykonywanie zadań konkursu otrzymał Marcel Zbaracki – uczeń klasy IVb.

Dziękujemy za zaangażowanie koordynatorowi konkursu „CZYSTA ZIEMIA” – p. Annie Borowik, opiekunom Samorządu Uczniowskiego, nauczycielom, pracownikom szkoły, rodzicom i uczniom.

13 grudnia br. w naszej szkole odbyła się niecodzienna lekcja prowadzona przez grupę ZAELEKTRYZOWANI. Animatorzy w prosty i atrakcyjny sposób wprowadzili zarówno najmłodszych, jak i najstarszych uczniów w świat niezwykle interesujących eksperymentów i doświadczeń z chemii i fizyki. Uczniowie przekonali się, że chemia i fizyka to nie tylko regułki, które trzeba zapamiętać, ale także wiedza praktyczna, która może nam się przydać w życiu codziennym. Uczniowie poznali m. in. właściwości wodoru, azotu i helu – były doświadczenia oraz zabawy z helem i ciekłym azotem.

Prowadzący zagwarantowali uczniom nie tylko przyjemnie spędzony czas, ale przede wszystkim rozbudzili w nich zainteresowanie wiedzą z zakresu przedmiotów przyrodniczych.