3 grudnia br. w Bibliotece Publicznej w Białej podlaskiej odbyło się uroczyste podsumowanie powiatowego konkursu plastycznego „Zostań ilustratorem wierszy Małgorzaty Strzałkowskiej”, adresowanego do uczniów klas I-III. Celem konkursu było: promowanie twórczości Małgorzaty Strzałkowskiej, rozwijanie zainteresowań literackich dzieci, rozwijanie wrażliwości plastycznej i wyobraźni dzieci, prezentacja i popularyzacja twórczości plastycznej dzieci, promocja uczniów uzdolnionych plastycznie. Zadaniem uczestników było wykonanie samodzielnej ilustracji do jednego z pięciu wierszy Małgorzaty Strzałkowskiej: „Krasnoludek”, „Potwór”, „Wiosna”, „W ZOO”, „Ciupineczka”. Uczniowie wykorzystali moc wyobraźni i kolorów, aby stworzyć kreatywne prace ilustrujące wiersze poetki. Laureaci otrzymali dyplomy oraz nagrody rzeczowe. Komisja konkursowa przyznała wyróżnienie Zofii Rowińskiej – uczennicy klasy II. Gratulujemy Zosi i dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu oraz ich opiekunom.

21 listopada br. w Starostwie Powiatowym w Białej Podlaskiej odbyło się uroczyste podsumowanie i wręczenie nagród laureatom konkursu plastycznego „Ziemia daje życie – dbaj o nią należycie!” Konkurs był realizowany w ramach projektu „Doradztwo klimatyczne na terenie Powiatu Bialskiego”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Skierowany był do uczniów szkół podstawowych z terenu powiatu bialskiego, a jego celem było propagowanie działań edukacyjnych na rzecz aktywnej ochrony środowiska przyrodniczego oraz działań sprzyjających osiągnięciu mentalności klimatycznej; kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego i podniesienie świadomości ekologicznej w zakresie oszczędzania i retencjonowania wody, w tym możliwość gromadzenia i wykorzystania deszczówki w gospodarstwach domowych oraz promocja uzdolnionych plastycznie uczniów i rozwijanie twórczej inicjatywy dzieci i młodzieży. 

Laureaci konkursu - Gmina Terespol:

Kategoria 1 (klasy I-III):

I miejsce: Marcel Siekierko, kl. IIIb;

II miejsce: Patrycja Wawryszuk, kl. II;

III miejsce: Szymon Szelest, kl. I;

Wyróżnienie: Kornelia Kijuk, kl. II

Kategoria 2 (klasy IV-VI):

I miejsce: Jakub Grom, kl. VI;

II miejsce: Jan Szelest, kl. VI;

III miejsce: Igor Pajnowski, kl. VI;

Wyróżnienie: Antoni Wawryszuk, kl. VI

Kategoria 3 (klasy VII-VIII):

I miejsce: Marcel Zbaracki, kl. VII;

II miejsce: Jakub Kozłowski, kl. VII;

III miejsce: Zuzanna Mularska, kl. VII;

Wyróżnienie: Julia Knigawka, kl. VII

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

20 listopada w naszej szkole obchodziliśmy Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Z tej okazji wszyscy uczniowie mogli założyć ubrania w kolorze żółtym (minimum jeden element garderoby). Ponadto w klasach I-III Pani Agata Mularewicz odczytała bajkę o życzliwości. Dodatkowo uczniowie klas IV-VIII mogli  wrzucić do „skrzynki życzliwości” kartkę z życzliwym komunikatem do innej osoby ze szkoły. Następnego dnia kartki zostały rozdane do  szczęśliwych odbiorców. Osoby, które ubrały się na żółto i napisały kartkę z życzliwym komunikatem otrzymały uwagi pozytywne. Na dolnym korytarzu naszej szkoły można się zapoznać z gazetką dotyczącą znaczenia tego dnia. 
Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie a w szczególności klasie II, która najliczniej ubrała się w kolorze żółtym oraz klasie VI z której otrzymaliśmy najwięcej kartek z życzliwymi komunikatami. Zachęcamy również wszystkich uczniów do codziennego bycia miłym i życzliwym względem innych osób. 
Za organizację tego dnia był odpowiedzialny Samorząd Uczniowski wraz z opiekunami oraz Pani pedagog Elżbieta Suszczyńska i Pani psycholog Agnieszka Łukaszuk.

.

20 listopada 2025 r. uczniowie klas siódmej i ósmej wzięli udział w programie dla szkół podstawowych polegającym na przeprowadzeniu przez żołnierzy Wojska Polskiego specjalnie opracowanych zajęć proobronnych. Program edukacyjno-obronny został przygotowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Obrony Narodowej. Głównym celem programu jest podniesienie świadomości dzieci i młodzieży w obszarze bezpieczeństwa i obronności oraz kształtowanie podstawowych umiejętności z zakresu obrony i ochrony ludności, a także odpowiednich zachowań w sytuacjach kryzysowych.

Zajęcia warsztatowe łączyły teorię i praktykę. Zawierały treści z pogranicza wojskowości, obronności, bezpieczeństwa, pomocy medycznej oraz obrony cywilnej. Uczniowie zapoznali się m.in. z zasadami alarmowania, sposobami szukania i wzywania pomocy, podstawami ewakuacji i schronienia, technikami udzielania pomocy czy reagowania w sytuacji kontaktuz podejrzanymi, niezidentyfikowanymi obiektami. Podczas zajęć odbyła się prezentacja sprzętu wojskowego - masek przeciwgazowych, hełmów i pakietów medycznych. Żołnierze przekazali wiedzę w sposób ciekawy, czym wzbudzili zainteresowanie młodzieży.