Poniżej wspólny list Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka oraz Ministra Zdrowia Adama Niedzielskiego dotyczący szczepień dzieci w wieku 5-11 lat przeciw COVID- 19.

W liście ministrowie informują o rekomendacji Europejskiej Agencji Leków dotyczącej szczepień w tej grupie wiekowej. Przytaczają także dane świadczące o skuteczności i bezpieczeństwie stosowania szczepionki wśród najmłodszych.

Informacje zawarte w liście mają pomóc rodzicom i opiekunom w podjęciu świadomej i odpowiedzialnej decyzji dotyczącej szczepień dzieci w wieku 5-11 lat.

Weronika Grom uczennica klasy V   zajęła II miejsce w etapie okręgowym konkursu „List do Taty” (6.Edycji, 2021) organizowanym pod Patronatem Senatora Rzeczypospolitej  Grzegorza Biereckiego.

Konkurs ogłosiła Komisja Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej Senatu RP we współpracy z Fundacją im . Św. Cyryla i Metodego. Celem konkursu było zwrócenie uwagi na rolę ojca w rodzinie, propagowanie przykładów dobrego godzenia życia rodzinnego z pracą zawodową ojców rodzin oraz skierowanie uwagi opinii publicznej na zagadnienia związane z niezastąpioną rolą ojca w życiu dziecka.

Zadaniem uczestników konkursu było napisanie pracy pisemnej na temat: „Kim jest i co dla mnie znaczy mój tata”.

Gratulujemy Weronice i życzymy dalszych sukcesów!

30 listopada br. uczniowie klasy pierwszej otrzymali z rąk p. dyrektor Katarzyny Krawczyk oraz wychowawczyni – p. Elżbiety Kijuk Wyprawki Czytelnicze, przygotowane przez Instytut Książki w ramach kampanii „Mała książka – wielki człowiek”. Projekt realizowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, pod patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Rzecznika Praw Dziecka.

W skład wyprawki wchodzą:

- „Pierwsze abecadło” – antologia tekstów najlepszych polskich autorów dziecięcych, m. in. M. Musierowicz, A. Onichimowskiej, R. Kosika, A. Fredry, J. Twardowskiego, D. Terakowskiej w opracowaniu graficznym wybitnej ilustratorki Iwony Chmielewskiej;

- Broszura „Książką połączeni, czyli uczymy się czytać razem”, która jest poradnikiem dla rodziców i opiekunów, jak wspierać dziecko w nauce czytania, jak również zbiorem pomysłów na zabawy dla dzieci i aktywności związane z tekstami z książki;

- Kreatywny alfabet – plakat z literami do wycinania, który ma wspomóc naukę alfabetu i czytania.

Kampania została przygotowana z myślą o dzieciach rozpoczynających edukację w szkole podstawowej i stawiających pierwsze kroki w nauce czytania. Jej celem jest zachęcenie pierwszoklasistów do niezwykłej przygody, jaką jest umiejętność rozpoznawania liter, składania ich w wyrazy i zdania, a w końcu przyjemność czerpania z lektury – tej czytanej przy wsparciu najbliższych, jak i tej odkrywanej samodzielnie.

„Książka to mędrzec łagodny i pełen słodyczy, który puste życie napełnia światłem, a puste serca wzruszeniem. (…) Książka wszystko potrafi” – to jedno z haseł Kornela Makuszyńskiego, dlatego wydarzenie doskonale wpisało się w tegoroczne obchody Dnia Patrona.

Drodzy Rodzice, mamy nadzieję, że będziecie wspierali nasze inicjatywy związane z rozwijaniem czytelnictwa wśród swoich dzieci.

„Hazard? Nie daj się wciągnąć!”

29 listopada br. uczniowie klas VII i VIII uczestniczyli w spotkaniu w ramach akcji edukacyjnej organizowanej przez Krajową Administrację Skarbową pod hasłem: „Hazard? Nie daj się wciągnąć!” Celem przedsięwzięcia, które odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Edukacji i Nauki, jest zwrócenie uwagi na ryzyko związane z rozpowszechnianiem gier online z elementami hazardu i typowych gier hazardowych wśród dzieci i młodzieży.

Podczas spotkania młodzież dowiedziała się:

- co oznacza nielegalne urządzenie i prowadzenie gier hazardowych;

- jakie zagrożenia wiążą się z hazardem (uzależnienia, wyizolowanie społeczne, konsekwencje prawne;

- jak rozpoznać mechanizmy uzależnień zastosowane w grach komputerowych.

Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem uczniów, którzy aktywnie w nim uczestniczyli.

W ostatniej dekadzie listopada uczniowie klas ósmych przystąpili do egzaminów próbnych z wykorzystaniem arkuszy udostępnionych przez wydawnictwa Nowa  Era i WSiP.

23 listopada odbył się egzamin z języka polskiego,

24 listopada z matematyki,

25 listopada z języków obcych.

Zdecydowana większość ósmoklasistów zdecydowała się na język angielski. Tylko osiem osób pisało język rosyjski.

Pierwsza próba zaliczona. W opinii uczniów nie było łatwo. Wyniki są zróżnicowane. Ósmoklasiści są bogatsi o nowe doświadczenia:  kodowanie odpowiedzi, właściwe zaplanowanie czasu pracy z arkuszem, poznanie struktury zadań otwartych i zamkniętych.

Chociaż na szczegółowe raporty z egzaminów trzeba jeszcze trochę poczekać, to już teraz uczniowie poznają wyniki punktowe i omawiają poprawne rozwiązania z nauczycielami przedmiotów. Każdy może wyciągnąć wnioski i zaplanować pracę na przyszłe miesiące. Zostało jeszcze prawie pół roku.

 

Życzymy zapału do pracy podczas powtórek i bardzo dobrych efektów

19 listopada br. w Urzędzie Gminy Terespol odbyło się podsumowanie projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa pn. „Sieć na kulturę”.

Celem projektu było podniesienie kompetencji i kwalifikacji cyfrowych pracowników gminnych samorządowych instytucji kultury poprzez organizację szkoleń oraz dostęp do materiałów edukacyjnych, a ponadto rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i młodzieży w wieku 10-14 lat poprzez prowadzenie zajęć on-line z projektowania graficznego z wykorzystaniem aplikacji cyfrowych.

Koordynatorami projektu byli pracownicy Gminnego Centrum Kultury w Kobylanach: p. Mariusz Siwagow i p. Dominik Litwiniuk.

W szkoleniu wzięli udział uczniowie naszej szkoły: Maria Józefczuk – kl. IV, Mateusz Laszewski, Michał Niczyporuk – kl. V, Magdalena Niczyporuk – kl. VIIa, którzy na zakończenie otrzymali stosowne certyfikaty.

Warsztaty wzbogaciły i poszerzyły wiedzę naszych uczniów z zakresu projektowania graficznego z wykorzystaniem aplikacji cyfrowych.

Dziękujemy za udział!