Grupa nauczycieli naszej szkoły w bieżącym roku szkolnym uczestniczyła w projekcie „Lekcja: Enter”, którego celem było umożliwienie i ułatwienie nauczycielom wprowadzenie narzędzi cyfrowych oraz aktywnych metod nauczania na lekcjach. Misją projektu było podniesienie kompetencji nauczycieli w obszarze lepszego wykorzystywania nowych technologii, e- zasobów oraz aktywizujących metod nauczania w edukacji dzieci i młodzieży.

Wykorzystanie wiedzy i umiejętności nabytych podczas szkolenia wspomoże nauczycieli w codziennej pracy, zwłaszcza podczas nauczania on-line oraz uatrakcyjni proces nauczania – uczenia się.

W ramach zajęć świetlicowych zachęcamy do wykonania własnoręcznie pisanek wielkanocnych. A to propozycja wykonania.

DZIEŃ WIOSNY on-line 

W tym roku pierwszy Dzień kalendarzowej Wiosny był wyjątkowy ponieważ odbył się on-line. Obchody tego święta ze względu na próbne egzaminy ósmoklasistów zostały podzielone na dwa dni. W piątek, 19 marca 2021 r. Wiosnę witały klasy IV-VII, zaś w poniedziałek 22 marca 2021 r. klasy I-III. Zarówno wychowawcy, jak
i nauczyciele przedmiotów stanęli na wysokości zadania i przygotowali ciekawe zajęcia podczas, których wykorzystali nowoczesne techniki nauczania.

            Uczniowie klasy III pod czujnym okiem p. E. Kijuk rozwiązywali zagadki o Wiośnie, wykonywali pracę plastyczną na podstawie reprodukcji obrazu Józefa Chełmońskiego  „Wiosna” oraz wypisywali z wiersza Natalii Usenko „Pobudka” oznaki Wiosny.

            Pani M. Mikołajczak do przekazania wiedzy uczniom klasy IIA  na temat wiosennych kwiatów wykorzystała e-podręcznik oraz film edukacyjny „W poszukiwaniu wiosny”. Drugoklasiści witali Wiosnę śpiewając piosenkę „Kle, kle boćku,  kle, kle”.

            Klasa IIB z wychowawczynią p. G. Wróblewską układała i rozwiązywała „Wiosenne zagadki” i wykonywała pracę plastyczną „wiosenny kwiat w pudełku po jajkach”. Dużo radości sprawiła uczniom zabawa słowna „ Prawda czy fałsz” - określanie zdań oraz opis wiosenny na podstawie prawdziwych zdań.

            Do wspólnego świętowania pierwszego Dnia Wiosny z inicjatywy p. A. Sołoducha aktywnie włączyli się również rodzice uczniów kl. I, którzy pomogli swoim pociechom wykonać piękne Marzanny. Dziękujemy!

            Na zajęciach języka rosyjskiego z p. A. Wołosiuk uczniowie kl. I-III i VII oglądali film o historii powstania Maslenicy- święta pożegnania zimy i przywitania wiosny, słuchali rosyjskich piosenek i wykonywali kukłę, którą wg tradycji spala się w ostatni dzień tego święta.

            Na lekcji języka angielskiego w klasach młodszych oraz w klasie VB p. J. Moroz również przywitała Wiosnę.

            Kl. IV wspólnie z p. M. Sowa oglądała  na godzinie wychowawczej film edukacyjny Edu Kredka- „Oznaki wiosny” i rozmawiała na temat zwiastunów wiosny. Wychowawczyni apelowała do uczniów o ochronę przyrody.

            Uczniowie kl. VIA opowiadali swojej wychowawczyni o zaobserwowanych
w najbliższym otoczeniu oznakach Wiosny oraz tradycjach związanych z pierwszym Dniem Wiosny.

            Pani A. Borowik wiedzę przyrodniczą uczniów kl. IV, VIA, VIB i VII B sprawdzała poprzez rozwiązywanie quizów i krzyżówek o tematyce wiosennej. Uczniowie na lekcji biologii poznawali kwiaty kwitnące wiosną oraz nazywali ptaki wędrowne i osiadłe. Rozpoznawali płazy i gady, które po zimowej hibernacji rozpoczynają swoją aktywność. Zadania dostosowane były do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów.

            Samorząd Uczniowski również przyłączył się do wspólnego świętowania  tego wyjątkowego dnia.  Tym razem ogłosił akcję on-line, która polegała na przygotowaniu przebrania wiosennego (kl. I-III) i odszukaniu w lesie lub ogrodzie oznak Wiosny (kl. IV-VIII). Za udział w wydarzeniu uczniowie otrzymali uwagi pozytywne.

            Zachęcamy do obejrzenia Marzann, Maslenic, przebrań wiosennych oraz fotografii
z oznakami Wiosny, które wykonali nasi uczniowie.

                                                                                                          Samorząd Uczniowski

Informujemy, że w ramach akcji „Zawodowy strzał w10!” planowane jest kolejne działanie służące pomocy w wyborze dalszego etapu kształcenia dla przyszłych absolwentów szkół podstawowych oraz promocji szkół kształcących w zawodach w województwie lubelskim – „Tydzień zawodów – czas na strzał w 10!”.
W ramach tej akcji Uczniowie i ich Rodzice będą mieli możliwość skontaktowania się telefonicznego z doradcami zawodowymi, którzy będą w określonych godzinach dyżurowali pod wskazanymi niżej numerami telefonów.
Rodzice i Uczniowie będą mieli możliwość porozmawiania z wykwalifikowanymi doradcami zawodowymi o zasadach dokonywania wyboru szkoły, ofercie szkół i zawodów w naszym województwie oraz upewnić się w dokonanych już wyborach. W razie szczegółowych pytań o kształcenie w poszczególnych zawodach czy szkołach, doradcy będą kierowali zainteresowanych do konkretnych szkół. W indywidualnych przypadkach doradcy zawodowi będą podawali kontakt do poradni psychologiczno-pedagogicznej będącej w rejonie szkoły, do której uczęszcza uczeń. Zarówno w szkołach, jak i poradniach pełnić będą dyżury osoby kompetentne, które będą mogły wspierać zainteresowanych i odpowiadać na pytania.
Proponowana Państwu sieć wsparcia będzie funkcjonowała przez tydzień – od 22 do 26 marca 2021 r., w godzinach:
•    od 10.00 do 15.00 – w poniedziałek, wtorek i środę (22-24.03.2021 r.),
•    od 12.00 do 17.00 – w czwartek i piątek (25-26.03.2021 r.).
Numery telefonów, przy których będą dyżurowali doradcy zawodowi:
1)    81 747 35 26
2)    500 303 388
3)    509 731 851
4)    81 5341010
5)    815853106
6)    82 5664110
Rodzice i Uczniowie mogą także dzwonić w tym tygodniu bezpośrednio do szkół kształcących w zawodach, wykorzystując kontakt podany w informatorze o szkołach ponadpodstawowych województwa lubelskiego na rok szkolny 2021/2022 https://www.kuratorium.lublin.pl/informator.php .

  • Zespół Szkół im. Władysława Stanisława Reymonta w Małaszewiczach
     
     
     Image1.jpg
                                    
      Ulotka Szkoły                                       
     
  • I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. J.I. Kraszewskiego w Białej Podlaskiej

 

                                                                                                                                         

 

  • Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego  im. Wincentego Witosa                                                     w Leśnej Podlaskiej

                                     

https://drive.google.com/drive/folders/1rrNybz5M66vK5A37DHMBomTo-Uztzu-a

 

  • IV LO im. S. Staszica w Białej Podlaskiej na rok szkolny 2021/2022

 

Planowane profile w roku szkolnym 2021/2022

  •  Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Terespolu

https://youtu.be/qn8kisHVAec

https://youtu.be/wAY1GeHB4CY

 

W dniach 17 – 19 marca 2021 r. odbędzie się próbny egzamin w zakresie poziomu przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty. Próbny egzamin odbędzie się w formie stacjonarnej (w szkole):

- 17 marca 2021 r. (środa), godz. 9.00 – próbny egzamin z języka polskiego;

- 18 marca 2021 r. (czwartek), godz. 9.00 – próbny egzamin z matematyki;

- 19 marca 2021 r. (piątek), godz. 9.00 – próbny egzamin z języka obcego nowożytnego (język angielski, język rosyjski).

Uczniów dojeżdżających przywożą na egzamin próbny i odbierają rodzice.

Próbny egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany wyłącznie w celu informacyjnym, tj. dania uczniom szansy pracy z arkuszem egzaminacyjnym w czasie przeznaczonym na rozwiązanie zadań na egzaminie oraz diagnostycznym, tj. zidentyfikowania wiadomości i umiejętności, które dany uczeń opanował już w stopniu zadowalającym oraz wiadomości i umiejętności, które wymagają jeszcze doskonalenia.

Próbny egzamin ósmoklasisty zostanie przeprowadzony w warunkach zbliżonych do obowiązujących podczas właściwego egzaminu (godzina rozpoczęcia pracy z arkuszem egzaminacyjnym, samodzielne rozwiązywanie zadań przez uczniów, zaznaczanie odpowiedzi na karcie odpowiedzi).

Szczegółowe informacje związane z organizacją egzaminu próbnego zostaną uczniom przekazane poprzez e- dziennik.

Próbny egzamin ósmoklasisty zostanie przeprowadzony z zachowaniem wszelkich reguł dotyczących bezpieczeństwa sanitarnego.

Uwzględniając wytyczne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, Ministerstwa Edukacji i Nauki i Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące organizowania i przeprowadzania w 2021 r. testów diagnostycznych w warunkach pandemii, informujemy, że próbny egzamin zostanie przeprowadzony zgodnie z przedstawionymi poniżej uwarunkowaniami.

1. Uczniowie przychodzą do szkoły na godz. 8.30 i oczekują na wejście przed budynkiem szkoły, w bezpiecznej odległości 1,5 m.

2. Na egzamin próbny może przyjść wyłącznie uczeń bez objawów chorobowych kompatybilnych z objawami COVID- 19.

3. Uczeń nie może przyjść na próbny egzamin, jeżeli przebywa w domu z osobą w izolacji w warunkach domowych albo sam jest objęty kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.

4. Rodzic/opiekun prawny nie może wejść z dzieckiem na teren szkoły.

5. Uczniowie nie powinni wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy.

6. Na próbnym egzaminie każdy uczeń korzysta z własnych przyborów piśmienniczych (długopis lub pióro z czarnym tuszem), a w przypadku próbnego egzaminu z matematyki również linijki.

7. Uczniowie nie mogą pożyczać przyborów od innych uczniów.

8. Na próbny egzamin uczeń może przynieść własną małą butelkę z wodą.

9. Czekając na wejście do szkoły albo sali, w której przeprowadzany jest próbny egzamin, uczniowie zachowują odpowiedni odstęp (co najmniej 1,5 m) oraz mają zakryte usta i nos.

10. Uczniowie są obowiązani zakrywać usta i nos do momentu zajęcia miejsca w sali, w której jest przeprowadzany próbny egzamin. Po zajęciu miejsca w sali (w trakcie egzaminu) uczeń ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos, kiedy:

a) podchodzi do niego nauczyciel, aby odpowiedzieć na zadane przez niego pytanie;

b) wychodzi do toalety;

c) kończy pracę z arkuszem egzaminu próbnego i wychodzi z sali.

11. Uczniowie mogą, jeśli uważają to za właściwe, mieć zakryte usta i nos w trakcie próbnego egzaminu, nawet po zajęciu miejsca przy stoliku.

12. Jeżeli uczeń przejawia niepokojące objawy choroby, nauczyciel informuje o tym dyrektora szkoły, który zapewnia odizolowanie ucznia w odrębnym pomieszczeniu lub wyznaczonym miejscu z zapewnieniem minimum 2 m odległości od innych osób. Dyrektor szkoły niezwłocznie powiadamia rodziców/prawnych opiekunów ucznia o zaistniałej sytuacji w celu pilnego odebrania go ze szkoły, a w razie pogarszania się stanu zdrowia ucznia – także pogotowie ratunkowe.