- Odsłony: 583
Regulamin X Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla Dzieci
„Bezpiecznie na wsi: nie ryzykujesz, gdy zwierzęta znasz i szanujesz”
- Odsłony: 610
Więcej informacji ---> https://ugterespol.bip.
- Odsłony: 604
- Odsłony: 633
Tuż przed feriami zimowymi – 10 stycznia 2020 r. na apelu szkolnym podsumowano konkurs na ludowy śpiewnik kolęd i pastorałek „Hej kolęda…”
Wyniki konkursu przedstawiają się następująco:
Klasy I – III:
I miejsce – Karolina Wysokińska, kl. II
II miejsce – Maria Józefczuk, kl. II
III miejsce – Weronika Grom, kl. III
Jakub Kijuk, kl. I b
Klasy V – VI:
I miejsce – Weronika Beniuk, kl. VI a
II miejsce – Martyna Zieniuk, kl. VI a
III miejsce – Wiktoria Chochowska, kl. VII b
Nagrodzeni uczniowie otrzymali z rak pani dyrektor dyplomy i drobne upominki.
Podziękowania za udział w konkursie otrzymały:
- Zuzanna Borowik, kl. VII b
- Paulina Krzyżanowska, kl. VII b
- Katarzyna Sowa, kl. VII a
Serdecznie wszystkim gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
- Odsłony: 726
9 stycznia 2020 roku w naszej szkole odbył się koncert kolęd i pastorałek „Kolędujmy wszyscy wraz”. Spotkanie uświetnili swoją obecnością zaproszeni goście, m. in. Mieczysław Romaniuk – Przewodniczący Rady Gminy wraz z radnymi z Małaszewicz, Edyta Maruda – Skarbnik Gminy Terespol, Robert Wieczorek – dyrektor Zespołu Szkół im. Wł. St. Reymonta w Małaszewiczach, Kamila Korneluk – sołtys Małaszewicz, przedstawiciele Rady Rodziców. Wśród publiczności nie zabrakło rodziców, dziadków, sympatyków szkoły, nauczycieli, pracowników obsługi. W pierwszej części spotkania uczniowie klasy drugiej zaprezentowali przedstawienie pt. „Jak to dawniej na wsi bywało, czyli rzecz o Bożym Narodzeniu”. Publiczność gromkimi brawami nagrodziła występ wspaniałych młodych aktorów, przygotowanych pod czujnym okiem wychowawczyni – Elżbiety Kijuk.
„Dlaczego śpiewamy kolędy?
Dlatego, żeby uczyć się miłości od Pana Jezusa.
Dlatego, żeby podawać sobie ręce.
Dlatego, żeby uśmiechać się do siebie.
Dlatego, żeby sobie przebaczać”. – Tymi słowami ks. Jana Twardowskiego rozpoczęła się druga część spotkania – kolędowanie. Wszyscy zostali zachęceni do wspólnego śpiewania znanych, bożonarodzeniowych melodii i podtrzymywania bogatej, tak lubianej przez nas wszystkich tradycji kolędowania. O piękną oprawę muzyczną i akompaniament zadbał Andrzej Maziejuk – nauczyciel muzyki. Zebrani na koncercie mieli okazję wysłuchać kolęd i pastorałek wykonanych przez Klub Seniora „Złoty Wiek, solistów: Oliwię Dobrolińską, Marlenę Pytka, Martynę Zieniuk, wspieranych przez chórek i szkolny zespół instrumentalny. W repertuarze znalazły się zarówno klasyczne kolędy, jak i mniej popularne utwory. Finałowym podsumowaniem kolędowania był utwór „Znak pokoju” w interpretacji uczennic Zespołu Szkół im. Wł. St. Reymonta – Zuzanny Wic i Magdaleny Wasiluk.
Na zakończenie pani dyrektor Katarzyna Krawczyk podziękowała wykonawcom za piękne chwile podczas występu, opiekunom za przygotowanie dzieci i młodzieży oraz wszystkim obecnym za przybycie. Nie zabrakło również noworocznych życzeń. Pani dyrektor wyraziła również nadzieję, że ten piękny zwyczaj śpiewania kolęd stanie się tradycją naszej szkoły i za rok znów będziemy go wspólnie celebrować.
W organizację uroczystości włączyli się nauczyciele: Danuta Płotnicka, Ewa Stawska, Alicja Sołoducha, Tomasz Kuć oraz pani wiecedyrektor Elżbieta Brodacka. Serdecznie dziękujemy!
- Odsłony: 650
Tuż po przerwie świątecznej, 3 stycznia 2020 r. uczniowie klasy VI A uczestniczyli w pokazach VR – wirtualnej rzeczywistości. Przedstawiciele firmy Virtual Quest umożliwili młodzieży oglądanie filmu w specjalnych okularach 3D. Po założeniu na głowę okularów uczniowie przenieśli się na dno oceanu, gdzie mogli dotknąć ośmiornicy i zobaczyć skarby kryjące się w oceanie. Młodzież z dużym zainteresowaniem oglądała film i słuchała ciekawostek o ich bohaterach - zwierzętach. Dzięki zajęciom uczniowie nie tylko otrzymali możliwość znalezienia się w miejscach niedostępnych, ale przede wszystkim znacznie skuteczniej zapamiętali przekazywane im treści. Jak dowodzą badania naukowe, osoby przebywające w rzeczywistości wirtualnej są w stanie przyswoić około 50% więcej informacji, niż gdyby przyswajali je w tradycyjny sposób.
A. Wołosiuk