- Odsłony: 161
Konkurs z języka angielskiego skierowany był do uczniów klas VI-VIII szkół podstawowych w Gminie Terespol. Głównym celem konkursu było rozwijanie zainteresowania językiem angielskim ale także motywowanie do nauki poprzez współzawodnictwo oraz stworzenie uczniom możliwości sprawdzenia stopnia opanowania struktur gramatycznych, słownictwa oraz rozumienia tekstów pisanych. Pierwszy etap konkursu odbył się 24 kwietnia 2024 roku w naszej szkole. Został przeprowadzony test klasyfikacyjny w którym wzięli udział uczniowie klasy VI: Maria Józefczuk i Maria Pietraszkiewicz, oraz uczniowie klasy VII: Krzysztof Iwaniuk, Michał Niczyporuk i Tomasz Wójcik. Do drugiego etapu zakwalifikowało się trzech uczniów: Maria Pietraszkiewicz kl.VI, Krzysztof Iwaniuk kl.VII oraz Michał Niczyporuk kl.VII. Uczniowie Ci dzielnie reprezentowali naszą szkołę 22 maja 2024r. na finałowym teście w SP im. J.U. Niemcewicza w Neplach. Mamy się czym chwalić, Michał Niczyporuk zdobył tytuł Mistrza Angielskiego „Master of English”! Uczeń klasy VII otrzymał dyplom oraz nagrody rzeczowe.
I. Markowska
- Odsłony: 202
Wodząc palcem po klasowej mapie Polski i zaznaczając miejsca już zwiedzone siódmoklasiści zaplanowali kolejny wyjazd. 20 maja wybrali się pod opieką p. wicedyrektor Elżbiety Brodackiej, swojej wychowawczyni i p. pilot Agnieszki Ptasińskiej, na krótką wycieczkę do Kazimierza Dolnego. Program wyjazdu łączył w sobie zagadnienia historyczno- geograficzne z integracją zespołu klasowego.
Pierwszym zwiedzanym obiektem był odrestaurowany Pałac Potockich w Radzyniu Podlaskim. Kolejnym punktem zamek w Janowcu i spotkanie z panią przewodnik, która opowiedziała wiele ciekawostek związanych z historią zamku i okolic. Po wędrówce korytarzami zamku czekały atrakcje stworzone przez naturę. Wąwóz Korzeniowy Dół, w którym korzenie zwisają, podpierają je niby kolumny lub osłaniają jak kraty.
Po spokojnej wędrówce wśród zieleni przyszedł czas na podziwianie pięknej panoramy miasta, jednak aby to było możliwe należało wspiąć się na Górę Trzech Krzyży. W bardzo szybkim tempie, trudnym podejściem wszyscy dotarli na szczyt, widok zrekompensował włożony wysiłek. Na górze był czas na wytchnienie, kolejne zdjęcia, a następnie szybkie zejście na dół, spokojny spacer wśród pięknych kamieniczek rynku i czas na zakup kazimierskich kogutów.
Ostatnim punktem programu był rejs statkiem w górę rzeki. Pogoda była łaskawa słoneczko radośnie przypiekało, Wisła leniwie płynęła i tak uczniowie dotarli do niespodzianki przygotowanej przez panią pilot.
Program wycieczki dobiegł końca. Droga powrotna minęła spokojnie i szybko, w Małaszewiczach już czekali stęsknieni rodzice.
Małgorzata Sowa
- Odsłony: 161
9 maja 2024 r. uczniowie klas I-III uczestniczyli w wycieczce do Nadleśnictwa Chotyłów. Opiekę nad uczniami sprawowali nauczyciele: p.M. Mikołajczak, p.E. Kijuk, p. E. Suszczyńska, p. G. Wróblewska i p. A. Sołoducha. Po przybyciu na miejsce spotkaliśmy się z panią leśnik, która zaprosiła nas na początku do Muzeum Leśnego. Celem zajęć było zapoznanie dzieci z rolą jaką pełni leśniczy w środowisku leśnym, pogłębienie wiadomości na temat zwierząt żyjących w naszych lasach, uświadomienie dzieciom niebezpieczeństw jakie mogą zagrażać środowisku przyrodniczemu ze strony człowieka oraz kształtowanie postawy proekologicznej. Dzieci miały możliwość oglądania licznych eksponatów oraz tablic edukacyjnych: gablot z owadami występującymi w naszych lasach, eksponaty ptaków czy przyrządy używane przy pracach leśnych, stare dokumenty, czy licznie zgromadzone zrzuty wielu gatunków. Dzieci bardzo angażowały się w zajęcia, chętnie odpowiadały na stawiane im pytania oraz same zadawały wiele pytań dotyczących przyrody i pracy w lesie, na które otrzymały wyczerpujące odpowiedzi.
Następnie udaliśmy się na ścieżkę edukacyjną, gdzie mogliśmy sprawdzić swoją wiedzę dotyczącą lasów, drzew i zwierząt. Ścieżka edukacyjna położona jest w miejscowości Zalutyń, w obrębie leśnictwa Kłoda, a rozpoczyna się przy leśniczówce, ok. 2 km od Chotyłowa. Trasa liczy ok. 2 km i tworzy pętlę. Prowadzi po interesującym terenie lasów gospodarczych do zielonej klasy Barwinek. Znajdują się na niej przystanki z tablicami edukacyjnymi. Ścieżka wyposażona jest ponadto w ławki, kosze na śmieci.
Dzieci po zajęciach przyrodniczych w terenie udały się z niecierpliwością do Zielonej klasy Barwinek. Jest to obiekt ogólnie dostępny, zaopatrzony w stoły z zadaszeniem oraz miejscem przeznaczonym do gier i zabaw. Posiada także palenisko z rusztem. Tutaj piekliśmy kiełbaski przy ognisku. Były pyszne. Po spożyciu był czas na gry i zabawy.
Spotkanie upłynęło w miłej atmosferze, a wysłuchane ciekawostki i wiadomości poszerzyły wiedzę przyrodniczą dzieci. Dziękujemy za spotkanie i mile spędzony czas!!
Maria Mikołajczak
- Odsłony: 144
22 kwietnia br. w ramach obchodów Dnia Ziemi mieliśmy okazję gościć w naszej szkole p. Roberta Kopacza - Leśniczego z Nadleśnictwa Chotyłów. W spotkaniu uczestniczyły klasy I-VII. Celem spotkania było uświadomienie uczniom ogromnego znaczenia lasów - gospodarczego, społecznego i przyrodniczego. Leśnik opowiedział wiele ciekawostek związanych ze zwierzętami zamieszkującymi las. Wspólnie przypomnieliśmy zasady bezpiecznego wypoczynku w lesie, m.in.: zachowanie ciszy, porządku, unikanie kontaktu ze zwierzętami tam zamieszkującymi oraz zasadach przeciwpożarowych. Nasz gość zainteresował swoimi opowieściami wykorzystując ilustracje i obrazki. Uczniowie zaangażowali się w tę ciekawą lekcję przyrody, chętnie odpowiadali na pytania oraz sami zadawali wiele pytań dotyczących zwierząt i pracy w lesie. Spotkanie upłynęło w miłej atmosferze, a wysłuchane wiadomości i ciekawostki poszerzyły wiedzę przyrodniczą uczniów. Wydarzenie wpisało się w obchody Roku Lasów Polskich w Powiecie Bialskim.
- Odsłony: 160
23 kwietnia br. uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielem wychowania fizycznego – p. Dorotą Tarkowską uczestniczyli w podsumowaniu Powiatowego Konkursu Plastycznego „XXXIII Letnie Igrzyska Olimpijskie w Paryżu”, zorganizowanym przez Klub Olimpijczyka przy Akademickim Liceum Ogólnokształcącym w Terespolu.
Celem konkursu było:
- upowszechnienie idei olimpijskiej;
- pogłębienie wiedzy o letnich igrzyskach olimpijskich;
- zainteresowanie dzieci i młodzieży igrzyskami;
- promowanie aktywności sportowej i artystycznej w środowisku szkolnym;
- rozwijanie kreatywności, umiejętności plastycznych i twórczej wyobraźni;
- wyszukiwanie i promocja utalentowanych plastycznie uczniów.
Uczniowie naszej szkoły okazali się prawdziwymi pasjonatami sztuki plastycznej i sportu, o czym świadczy duże zainteresowanie konkursem.
W kategorii klas I-IV na podium stanęli:
Klaudia Wysokińska, kl. IV – I miejsce
Hanna Moroz, kl. III – II miejsce
Jakub Grom, kl. IV – III miejsce.
Laureaci konkursu otrzymali nagrody ufundowane przez Polski Komitet Olimpijski w Warszawie.
Serdeczne gratulacje i życzenia dalszych sukcesów!
- Odsłony: 194
Spotkanie z leśnikiem z okazji obchodów Dnia Ziemi w naszej szkole było wstępem do cyklu trzech lekcji w klasach V-VI w związku z ogłoszeniem Roku 2024 ROKIEM LASÓW POLSKICH W POWIECIE BIALSKIM.
1.Kl. VI lekcja wychowawcza – 100-lecie Lasów Polskich – Las zaprasza nas.
Podczas zajęć uczniowie określali różnorodne sposoby spędzania czasu wolnego i wymieniali, czego nie wolno robić w lesie. Analizowali i wyciągali wnioski z prezentacji slajdów oraz tekstu wiersza. Zredagowali 10 zasad poprawnego zachowania się w lesie. Uzasadniali słuszność hasła, że las jest piękny o każdej porze roku. Rozwiązywali również rebusy, krzyżówki, rozsypanki literowe o tematyce leśnej oraz podpisywali rysunki przedstawiające różne gatunki drzew korzystając z kolorowego szyfru.
2.Lekcja matematyki w kl. V – Las wita nas zadaniami – 100 Lat Lasów Polskich.
Podobno świat można opisać w sposób matematyczny…
Nauka o przyrodzie daje wiele korzyści… Poszerza wiedzę o otaczającym świecie i procesach zachodzących w środowisku, pobudza ciekawość i wyobraźnię młodego człowieka, uczy obserwacji i logicznego myślenia. Tych korzyści jest jeszcze więcej jeśli młodzież szkolna uczy się przyrody rozwiązując zadania matematyczne. Treści z różnych działów matematyki ukryte w przyrodniczych zadaniach były uatrakcyjnieniem lekcji matematyki.
3.Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze w kl. VI – podczas zajęć rozwiązywane były Leśne Zadania.
Celem zajęć było kształtowanie właściwych postaw służących ochronie środowiska naturalnego, popularyzacja wielkiej roli lasów z uwzględnieniem lasu lokalnego i matematyzacja zagadnień.
E. Brodacka